شناسهٔ خبر: 48769 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور ایزدی صورت گرفت:

برگزاری جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری در خراسان جنوبی

نشست معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متأسفانه به جز شهرستان قاین، تمامی شهرداری‌های خراسان جنوبی به دنبال اضافه کردن محدوده شهری هستند که باید این امر متوقف شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، محمدسعید ایزدی پیش از ظهر پنج‌شنبه در ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های عظیم زیادی است که باید به آن توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی ثروت‌های طبیعی و خدادادی زیادی دارد، گفت: باید از بناهای ارزشمند و منحصربه‌فرد این استان استفاده شود.

ایزدی با اشاره به روستاهای کوچک خراسان جنوبی بیان کرد: هر کدام از شهرستان‌های خراسان جنوبی دارای روستاهایی با بافت ارزشی و منحصربه‌فرد بوده که باید به آن توجه شود.

وی گفت: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها قابل بازگشت نیست و اگر از آن‌ها استفاده نکنیم، از دست خواهند رفت.

ایزدی عنوان کرد: تا چه زمانی می‌خواهیم با استفاده از اراضی کشاورزی و طبیعی، شهرها را به طور افقی گسترش دهیم اما به ظرفیت‌های آن نیز توجه نکنیم؟

وی بیان کرد: شهرستان بیرجند فرصت‌های زیادی برای توسعه به معنای کیفی در درون دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

ایزدی خواستار تغییر روند مدیریت کنونی و افزایش محدوده شهرها در استان شد و افزود: ما به دنبال تغییر در نظام طرح‌ریزی هستیم.

وی با اشاره به پل موسی بن جعفر (ع) در بافت فرزان بیرجند بیان کرد: بازگشایی این محور را به طور قطع دنبال خواهیم کرد و محله فرزان را نیز به ثمر خواهیم رساند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مردم از بلاتکلیفی در بافت فرسوده فرزان مستأصل شده‌اند که باید این پروژه به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم به روند کنونی به جان شهر بیفتیم، اظهار کرد: توانمندسازی ساکنان از اولویت‌های اصلی در بافت فرسوده است.

وی با بیان اینکه مصوبات این جلسه باید تبدیل به برنامه و اجرایی شود، افزود: ارائه پیشنهاد تهیه سند بازآفرینی ۱۷ شهریور، ادامه ساماندهی میدان امام طبس بسیار مطلوب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما