شناسهٔ خبر: 48820 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران:

کاهش تصادفات رانندگی با فرهنگ‌سازی و ارتقاء ایمنی ممکن خواهد شد

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: کاهش تصادفات و تلفات رانندگی تنها با فرهنگ‌سازی و ارتقاء ایمنی در تمامی بخش‌های حمل‌ونقل میسر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، عبدالله بهادری در جلسه کمیته ایمنی حمل‌ونقل و سوانح رانندگی تبعات ناشی از تصادفات و تلفات جاده‌ای را در جامعه بسیار فاجعه‌بار برشمرد و تصریح کرد: باید با بررسی همه جوانب و دسترسی به اطلاعات درست از شرایط موجود در جهت افزایش ایمنی محورها گام برداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران آموزش و فرهنگ‌سازی را از جمله عوامل مؤثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و گفت: همه باید با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق گامی به سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.

بهادری ضمن تأکید بر نقش اقدامات ایمن‌سازی در کاهش تصادفات رانندگی بیان کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه ایمن‌سازی در محورهای ارتباطی استان در دست انجام است.

وی در ادامه خواستار بسیج همگانی جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از سوی تمامی اقشار جامعه و مسئولین امر شد و عنوان کرد: هریک از ما باید در جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین و مقررات بکوشیم.

در این جلسه با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال مقرر شد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نسبت به خط‌کشی و تکمیل علائم ایمنی محورهای ارتباطی استان اقدام نماید. همچنین مقرر شد در کلیه تصادفات اعم از شهری و برون‌شهری (GPS) دقیق نقطه تصادف در کروکی منظور گردد.

تکمیل تقاطع غیرهمسطح میدان جانبازان قائم‌شهر تا پایان بهمن‌ماه، آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی جویبار بعد از ۱۵ فروردین ۹۷، مسدود نمودن راه دسترسی معادن شن و ماسه فاقد مجوز و روان‌سازی ترافیک کمربندی فریدونکنار از جمله مواردی بودند که در این نشست بر انجام آن تأکید لازم صورت پذیرفت.

گفتنی است در جلسه کمیته ایمنی حمل‌ونقل و سوانح رانندگی استان علاوه بر معاون عمرانی استاندار و مهندس بهادری، جانشین فرماندهی پلیس‌راه استان، دبیر شورای ترافیک استانداری، فوریت‌های پزشکی استان، مدیرکل امور روستایی، مدیرکل استاندارد، سرپرست حمل‌ونقل ترکیبی و کلیه اعضای کمیسیون همچون پزشکی قانونی، منابع طبیعی، اورژانس و جمع دیگر از مسئولین راه و شهرسازی استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

نظر شما