شناسهٔ خبر: 48821 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر یک شرکت بیمه‌ انگلیسی مطرح کرد؛

در حال انجام مراحل پرداخت خسارت سانچی هستیم/ ۷۰ درصد بیمه نفتکش سانچی توسط ۱۱ شرکت خارجی انجام شده است

طرح مدیر ارشد شرکت بیمه «استیم شیپ میوچوآل» گفت: سانچی تحت پوشش بیمه p&I نزد این شرکت است و اکنون در حال کمک به اعضای خود برای انجام مراحل جبران خسارت هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گری رینسارد، مدیر ارشد موسسه بیمه «استیم شیپ میوچوآل» در لندن، گفت: در حال حاضر ما تأیید می‌کنیم که نفتکش سانچی تحت بیمه شخص ثالث و محیط زیست (P&I) نزد موسسه SSM است.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال کمک به اعضای خود برای انجام مراحل پرداخت خسارت هستیم.

این نوع بیمه با بیمه بدنه و یا بیمه بار کشتی‌ها متفاوت است چرا که علاوه بر خطراتی که بدنه و ماشین‌آلات را تهدید می‌کند صاحبان کشتی‌ها و بخصوص نفت‌کش‌ها به واسطه نوع فعالیت خود مسئول حفظ سلامت کارکنان، وسایل آن‌ها و محموله‌های مورد حمل نیز هستند.

به منظور جلوگیری از ضرر مالکان و برای ایجاد اطمینان در سفر‌های دریایی کلوپ‌هایی تاسیس شده‌اند که به کلوپ‌های (P&I) معروف هستند که در سطح جهان دارای فعالیت بسیار گسترده‌ای بوده و خساراتی را که ناشی از مسئولیت مالکان می‌باشد را پوشش می‌دهند.

این نوع بیمه شامل پوشش خسارت‌هایی است که تحت پوشش بیمه‌های معمولی نبوده و شرکت‌های بیمه کننده معمولی علاقه‌ای به پوشش آن‌ها ندارند.

بیمه P&I شامل مواردی نظیر خسارت‌های وارده به محیط زیست نظیر آلودگی‌های نفتی و خسارت‌های وارده به محموله‌ها و کشتی‌های دیگر و به طور کلی اشخاص ثالث می‌شود.

اعضای این کلوب‌ها شامل مالکان کشتی‌ها و نفت‌کش‌ها، شرکت‌های خطوط کشتیرانی، انبار داران، و اجاره کنندگان کشتی‌ها هستند.

به گزارش فارس، ۷۰ درصد بیمه نفتکش سانچی توسط ۱۱ شرکت خارجی و ۳۰ درصد آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

نظر شما