شناسهٔ خبر: 48848 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن نیا از شرایط راه های کشور خبر داد:

بازگشایی ۱۰۷۴ راه روستایی مسدود شده در برف/ ۳۸۲ خودرو گرفتار رها شد

حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بازگشایی ۱۰۷۴ راه روستایی در چند روز گذشته که در اثر بارش‌های سنگین برف مسدود شده بود خبر داد و گفت: در روزهای اخیر بالغ‌بر ۱۱۳۸۷ تن شن و نمک جهت یخ‌زدایی راه‌ها توسط اکیپ‌های راهداری زمستانی مصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور،عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری این سازمان با اعلام این مطلب، اظهار داشت: در روزهای نخست از دومین ماه فصل زمستان خوشبختانه مردم عزیز ۱۵ استان سردسیر در کشور شاهد بارش باران، برف،ف کولاک و نزول نعمت بیکران الهی بوده و می باشند .

حسن نیا با اشاره به بارش برف و باران در ۱۵۱ محور شریانی گفت : این نزولات در ۴۸ محور غیر شریانی نیز در جریان است و راهداران تلاشگر قبل از آغاز فصل سرما با آمادگی کامل طرح راهداری زمستانی را آغاز و در محورهای مواصلاتی و راهدارخانه ها مستقر هستند و در چند شبانه  روز گذشته با انجام وظیفه خدمات لازم به مسافران و کاربران جاده‌ای ارایه نموده اند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه توضیحات خود ، خاطرنشان کرد: ۱۰۷۴ محور راه روستایی در چند روز گذشته که در اثر بارش‌های سنگین برف مسدود شده بود بازگشایی و تعدادی دیگر با تلاش راهداران در حال بازگشودن است.

حسن نیا مجموع راهداران درگیر در روزهای اخیر جهت انجام عملیات راهداری زمستانی را ۱۸۳۱ نفر و ماشین‌آلات به کار گرفته‌شده ۱۱۶۵ دستگاه اعلام کرد و افزود: در همین مدت و روزهای اخیر بالغ‌بر ۱۱۳۸۷ تن شن و نمک جهت یخ‌زدایی راه‌ها توسط اکیپ‌های راهداری زمستانی مصرف شده است.

 وی بالغ‌بر ۳۲ هزار کیلومتر باند برف‌روبی در بارندگی روزهای گذشته توسط راهداران به‌طور شبانه‌روز را موجب تردد آرام هم‌وطنان دانست و تصریح کرد : در این مدت رهاسازی ۳۸۲ دستگاه خودروی گرفتار که به جهت عدم در اختیار داشتن تجهیزات لازم سفرکرده بودند توسط راهداران، همچنین ۵۸ مقطع ریزش برداری در محورهای ارتباطی برون‌شهری نشان از آمادگی کامل راهداران است.

 حسن نیا در خاتمه از هم‌وطنان خواست با تماس با شماره تلفن ۱۴۱ که به‌صورت شبانه‌روز آماده پاسخگویی به هم‌وطنان و مسافران است و یا رجوع به اطلاعات مندرج در اپلیکیشن ۱۴۱ همچنین با همراه داشتن تجهیزات زمستانی مطمئن و با اطلاعات سفر نمایند.

 

نظر شما