شناسهٔ خبر: 48880 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح کرد؛

شرکت‌های بندر شهید رجایی مسئولیت‌های اجتماعی خود را به نمایش گذاشتند/ مسئولیت ما نسبت به مردم زلزله زده کرمانشاه تمام نشده است

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تقدیر از مشارکت چشمگیر شرکت های اعضای جامعه دریایی و بندری در جمع آوری و ارسال کمک های مردمی برای زلزله زدگان غرب ایران، گفت: مسئولیت اجتماعی ما در قبال این مردم زلزله زده هنوز تمام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اله‌مراد عفیفی‌پور" در آیین تجلیل از مدیران و نمایندگان شرکت‌های مشارکت‌کننده در ستاد جمع آوری کمک‌های انسان‌دوستانه برای زلزله‌زدگان منطقه غرب ایران که در سالن کنفرانس بندر شهید رجایی برگزار شد، طی سخنانی فرارسیدن ماه بهمن هنگامه طلوع فجر انقلاب در ایران را تبریک گفت و بر لزوم پاسداشت شجره طیبه انقلاب اسلامی و همچنین گسترش آرمان ها و ارزش های این انقلاب به سایر پهنه‌های گیتی تأکید کرد.

وی در ادامه مشارکت گسترده و چشمگیر اعضای جامعه دریایی و بندری هرمزگان در همراهی با خیزش مردمی کمک به زلزله زدگان منطقه غرب کشور را شایسته تقدیر و تكريم دانست و در همین رابطه اظهار داشت: شرکت های فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در همان روزهای نخست به درستی وضعیت بحرانی زلزله زده در استان کرمانشاه را درک کردند و با تقدیم کمک های انسان دوستانه خود به یاری هموطنان شتافتند.

عفیفی پور با اشاره به توجه ویژه شرکت های بزرگ فعال در پیشرفته ترین بندر تجاری کشور به مسئولیت های اجتماعی، گفت: همه اعضای جامعه دریایی و بندری چه در بخش دولتی و چه در بخش شرکت های خصوصی به درستی می دانند که مسئولیت شان فقط انجام امور اداری و فعالیت اقتصادی نیست بلکه نسبت به جامعه پیرامون محیط کاری خود نیز مسئولیت دارند.

وی تصریح کرد: عمل به این مسئولیت های اجتماعی به نوعی یک تکلیف انسانی در جامعه اسلامی است و همه ما باید علاوه بر مشارکت در چنین حرکت های انسان دوستانه ای، در زمینه بهبود وضعیت معیشتی و رفاه ساحل نشینان نیز تلاش و پیگیری مسئولانه ای داشته باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در همان روزهای نخست وقوع زلزله سهمگین ۷.۳ ریشتری در استان کرمانشاه، ستاد جمع آوری کمک های انسان دوستانه در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تشکیل شد و در قالب اقداماتی برادرانه و مسئولانه، پیگیری های لازم برای ترخیص این محموله ها از منطقه ویژه پس از طی تشریفات قانونی به انجام رسید.

وی با اشاره به این که از سوی دولت، هرمزگان به عنوان استان معین کمک رسانی و بازسازی روستای زرده بالا در استان کرمانشاه مشخص شده است، اضافه کرد: جامعه دریایی و بندری در کنار دولت مشارکت گسترده ای در این زمینه دارد. زیرا مسئولیت ما در قبال این زلزله زدگان هنوز تمام نشده و تا رسیدن به شرایط عادی زندگی، باید با نسبت به رفع اشکالات موجود و دغدغه های این مردم اقدام کنیم.

به گفته عفیفی پور، اهالی روستای زرده بالا از زمان جنگ تحمیلی تاکنون دفاع جانانه ای از مرزهای کشور اسلامی ایران داشته اند و ۲۷۰ تن شهید عالی مقام را برای دفاع از میهن تقدیم انقلاب کرده اند.

لازم به ذکر است، در بخش پایانی این برنامه با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از مدیران و نمایندگان شرکت ها و اعضای ستاد جمع آوری کمک های انسان دوستانه برای زلزله زدگان منطقه غرب ایران در بنادر هرمزگان با اهداء لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

نظر شما