شناسهٔ خبر: 48883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان خبر داد؛

بررسی مشکلات اصفهان در نشست مشترک شورای حمل و نقل استان/ ۳۰ درصد اعتبارات استان در حوزه راه و شهرسازی هزینه می‌شود

حبیب اله غلامی نشست مشترك شورای حمل و نقل و مسكن استان با حضور استاندار و معاون عمرانی استاندار اصفهان به منظور بررسی مسايل و مشكلات اين بخش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان، محسن مهرعليزاده استاندار اصفهان در جلسه شوراي حمل و نقل و مسكن استان گفت : راه و شهرسازي  به لحاظ وزن و بودجه هزينه شده در آن كه  شامل صرف هزينه ۳۰ درصد بودجه استان بر روي پروژه هاي اساسي اين مجموعه  است و از طرفي ارتباط مستقيم اقدامات  آن با زندگي مردم دارد  مجموعه اي ارزشمند و با اهميت است.

وي در ادامه گفت :  تشكيل ستاد بازآفريني شهري جهت احياي بافت فرسوده و براي حفظ و نگهداري سرمايه هاي فرهنگي و اجتماعي همچون كارخانه ريسباف ضروري است.

استاندار اصفهان افزود: فرودگاه اصفهان در شان شهر و مردم اصفهان نيست و توسعه آن مي تواند بر  بهبود صنعت توريسم، وصل كردن مستقيم استان  به پايتخت كشور هاي جهان وافزايش آمد و شد هيات هاي بزرگ اقتصادي و صنعتي به استان تاثير بسزايي داشته باشد.

مهرعليزاده در ادامه بر كاهش بروكراسي هاي اداري و رفع كمبود مجتمع هاي خدماتي رفاهي بين راهي و تسريع پروژه هاي آزاد راهي و ريلي استان بخصوص پروژه قطار سريع السير اصفهان- تهران تاكيد كرد.

حجت اله غلامي مدير كل راه و شهرسازي استان و رييس شوراي حمل و نقل و مسكن استان در اين نشست با اشاره به اينكه استان اصفهان ۱۰۷ شهر و بيش از ۱۱ هزار كيلومتر انواع راه دارد، گفت: به لحاظ موقعيت جغرافيايي  و قرار گيري در مركزيت كشور و همجواري با ۹ استان تحت فشار بيش از حد حمل ونقل برون شهري است و براي كاهش اين فشار بايد به سمت حمل و نقل ريلي پيش رفت.

وي با تشريح سياست‌های وزارت راه و شهرسازی در ۲ بخش استفاده بهينه از پتانسيل هاي حمل و نقل استان در بخش هاي هوايي، ريلي و جاده اي بر قطار سريع السير اصفهان ـ تهران و بندر خشك تاكيد و به كاهش شدت مصرف انرژي در ساختمان و حمل و نقل اشاره كرد و گفت: در بخش ساختمان، استفاده از فن آوري هاي نوين و در حوزه حمل و نقل نوسازي ناوگان و انتقال حمل و نقل از جاده به ريل مد نظر وزارتخانه راه و شهرسازي است.

رييس شوراي حمل و نقل و مسكن استان با اشاره به وظايف متعدد راه و شهرسازي دراستان اضافه كرد جذب نزديك به ۳۰% اعتبارات و عمليات ۳۰% پروژه ها در استان جز اين حوزه است.

وي همچنين تاكيد كرد به غير از ريسباف دو كارخانه سيلو و نختاب جزءميراث صنعتي استان مي باشد  در كميسيون ماده ۵ با كاربري خدماتي فرهنگي مصوب شد تا از تخريب آنها جلوگيري شود.

مدير كل راه و شهرسازي استان با تاكيد بر ارتقاء كيفي شهر اصفهان گفت : جابه جايي پادگان هاي داخل شهر و جلوگيري از تغييركاربري آنها به كاربري مسكوني و همچنين تدوين برنامه بازآفريني در سطح استان از طريق برنامه هاي بازآفريني شهري و اعتبارات مورد نياز از برنامه هاي مورد پيگيري مجموعه راه و شهرسازي است.

گفتني است هريك از مديران كل ادارات زير مجموعه وزارت راه و شهرسازي در استان به ايراد نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما