شناسهٔ خبر: 48904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان:

ممنوعیت تردد ناوگان باری بالای ۵۰ سال از فروردین ۹۷/ صاحبان خودروهای فرسوده برای نوسازی اقدام كنند

عباس شرفی از ابتدای سال ۹۷ تردد ناوگان باری با عمر بالای ۵۰سال در كشور ممنوع خواهد شد صاحبان خودروهای فرسوده برای ادامه فعالیت نسبت به نوسازی وسایل نقلیه خود اقدام كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان عباس شرفی اظهار كرد: با توجه به ابلاغ طرح ممنوعیت تردد ناوگان دارای عمر ۵۰ سال به بالا از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از ابتدای سال ۹۷ ضمن ممنوعیت صدور بارنامه برای صاحبان این خودروها، از تردد آنها در جاده‌های كشور ممانعت خواهد شد.

وی افزود: در استان لرستان یك‌هزار و ۴۷۵دستگاه وسیله نقلیه باری با عمر بیش از ۳۰ سال فعالیت دارند كه از این تعداد ۴۲دستگاه دارای عمر بالای ۵۰سال هستند و مشمول طرح یادشده می‌باشند.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار كرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی كشور، با همكاری وزارت نفت، برای نوسازی ناوگان فرسوده باری اقدام نموده است، متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت طرح نوسازی به نمایندگی شركت‌های تامین كننده ناوگان باری مراجعه نمایند.

وی افزود: حداكثر تسهیلات پرداختی به واجدان شرایط ۸۰درصد قیمت خودرو تا سقف ۳۲۰میلیون تومان و بازپرداخت آن با توجه به محصول انتخابی در بازه زمانی ۵تا ۷ساله و نرخ سود ۹درصد(سهم متقاضی) خواهد بود./

نظر شما