شناسهٔ خبر: 48910 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معروفی خبر داد:

تصویب طرح ساماندهی محور میرزا کوچک‌خان در استان قزوین

لیدا معروفی سرپرست اداره نظارت بر طرح های توسعه و عمران شهری اعلام کرد: محورهای ورودی هر شهر به عنوان مهم ترین عنصر القاء کننده حس ورود به شهر به شمار می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، لیدا معروفی با اعلام این خبر گفت: محورهای ورودی هر شهر بهعنوان حد فاصل محیط طبیعی) بیرون شهر ( و محیط مصنوع ) داخل شهر( مهم ترین عنصر القاء کننده حس ورود به شهر میباشد.

وی در ادامه افزود: ورودی شهرها کریدور فضایی است که علاوه بر ویژگی های فعالیتی و جمعیتی مسیر، ارتباط منطقی بین طبیعت و شهر را بصورتسلسله مراتب سازماندهی شده و نظام مند برقرار می نماید.

معروفی یادآور شد: تدوین اصول مناسب در طراحی منظر ورودی شهر با توجه به فرصتها ، تهدید های موجود و توجه به هویت و ویژگی هایاجتماعی و فرهنگی شهر، می تواند چشم اندازی نسبتا فراگیر از شهر را در اختیار مخاطب قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای مفاد منشور وزیر محترم راه و شهرسازی مبنی بر احقاق حقوق شهروندی وازسویی ضرورت ساماندهی ورودی های شهرقزوین،اظهار داشتند: طرح ساماندهی محور میرزا کوچک خان (محور رشت) درکمیسیون ماده ۵شهر قزوین، به ریاست معاون امور عمرانی و دبیری مدیر کل راه و شهرسازی و حضور اعضا کمیسیون در مورخ ۱۳ / ۱۰ / ۹۶تشکیل و ضمن بررسی طرح و ضوابط پیشنهادی ارائه شده مهندسین مشاور آورث، ضمن تعیین عرض محور و اعمال محدودیتهایی از جمله ممنوعیت ساخت و شکل گیری تعمیرگاهها در بدنه محور، طرح مصوب گردید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در جلسه یاد شده با عنایت به ضرورت احداث و اجرای فضاهای سبز مصوب طرح تفصیلی، تمهیداتی به منظور احداث پارکسایت ادارات پونک و همچنین پارک ضلع جنوب بلوار امیر کبیر پونک، در نظر گرفته و مصوب شد./

نظر شما