شناسهٔ خبر: 48916 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل ؛

زمین خواری یكی از معضلات و تهدیدات جدی است/ عزم جدی برای مقابله با زمین خواری و حفظ حقوق بیت‌المال در استان اردبیل

ناصر عتباتی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل گفت: موضوع زمین خواری یكی از معضلات ، آسیب ها و تهدیدهای جدی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، ناصر عتباتی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل در جلسه حفاظت از اراضی كه با حضور مدیركل راه و شهرسازی استان ، مسئولین مراجع قضایی و انتظامی استان و فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان اردبیل برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: موضوع زمین خواری یكی از معضلات ، آسیب ها و تهدیدهای جدی است مخصوصا زمین خواری در حوزه اراضی شهری كه از ارزش و مرغوبیت بالایی برخوردار است. وی گفت: درحال حاضر طبق گزارش اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل نزدیك به ۳۶ هكتار از اراضی دولتی به ارزش ۳۱ میلیارد تومان دراستانی مثل اردبیل قابل توجه بوده و نشان می دهد خیلی ها خود را آماده كرده و در سر دارند كه تصرف كنند این اراضی را كه بعنوان بیت المال و ثروت های ملی در اختیار دولت هست را تصرف و زمین خواری كنند كه ما باید خیلی تو این زمینه جدی باشیم.

دادستان اردبیل افزود: در طول این مدت كوتاه كه از تشكیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان اردبیل می گذرد در طول ده ماه فعالیت به همت اداره كل راه و شهرسازی استان توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان اردبیل اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است. یگان حفاظت به یك انسجام و نظم و انظباط خوبی رسیده و تجهیزات خودرویی و امكانات لجستیكی مناسبی فراهم گردیده است.

عتباتی به استفاده از شیوه های نوین درحفاظت از اراضی اشاره كرد و گفت: ما باید مستمرا رصد بكنیم و به فكر استفاده از ابزارآلات نوین مراقبتی باشیم و استفاده از شیوه های یا ابزار كنترلی نوین باید مد نظر قرار گیرد. شناسنامه دار كردن و شناسایی اراضی دولتی و اطلاع رسانی در این خصوص از مهمترین اولویت ها  می باشد كه باید نسبت به آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: كار اطلاع رسانی در خصوص اراضی دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان اردبیل شروع شده و ما می بایست به مردم عزیز و فهیم استان بشناسانیم كه این اراضی متعلق به دولت و بیت المال است و خود مردم مراقبت بكنند از این اراضی ، فرهنگ ها را طوری هدایت كنیم كه مراقبین و محافظین خود مردم باشند و اگر زمانی با این قضیه مواجه شدند موضوع را به ما و دستگاههای ذیربط اعلام نمایند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به صدور كارت ضابطین خاص یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان اردبیل اشاره كرد و گفت: اهمیت این موضوع همین مقدار كه قانون گذار مایل به تشكیل یگان حفاظت و تشكیل ضابطین خاص در این خصوص است. قانون گذار برای اجرایی كردن ، عملیاتی كردن و مراقبت و صیانت ضابطین خاصی را در نظر گرفته و با آموزش ها و تخصص های لازم بعنوان یگان حفاظت از اراضی انجام وظیفه می كنند.        

وی افزود: از اقدامات انجام در حوزه حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت المال حمایت نموده و خواهیم كرد. نیروی انتظامی در این امر در كنار یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان اردبیل نهایت همكاری را داشته اند و ما مجددا بر این همكاری تاكید می كنیم . معتقدیم هر چه قدر هم افزایی ، انسجام و همكاری در بین دستگاههای ذیربط در این امر بیشتر باشد نتیجه كار مثبت بوده و سبب كاهش حداقل پرونده های كیفری خواهد بود.

عتباتی گفت: صرفا این اراضی امانتی است در دستان ما ، خدای ناكرده به عنوان متولیان امین كوتاهی در این خصوص صورت نگیرد. با تخلفات و سهل انگاری در خصوص حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال شدیدا برخورد خواهیم كرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل در پایان از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل در حوزه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن كه در این مدت كم توانسته است با انسجام دهی با حداقل امكانات موجود اقدامات خوبی را انجام داده اند تقدیر و تشكر كرد.

تجليل از مسئولین انتظامی و قضایی فعال در عرصه مقابله با تصرف اراضی دولتی

 جلسه حفاظت از اراضی دولتی با حضور مسئولین مراجع قضایی و انتظامی استان جلسه حفاظت از اراضی در اداره كل راه و شهرسازی استان اردبيل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي راه و شهرسازي استان اردبيل، در اين جلسه كه در راستای ارتقای تعامل با مسئولین مراجع قضایی ، انتظامی و یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی اردبیل با حضور دادستان و مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برگزار گردید. فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان ضمن ارائه عملکرد سالیانه یگان حفاظت ، اظهار داشتند: در طول سالجاری بالغ بر ۳۶ هکتار از اراضی بیت المال به ارزش بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال از متصرفین خلع ید و رفع تصرف گردیده است.

در ادامه اين جلسه فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل ، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل و مدیر کل اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به حساسیت حفاظت اراضی بیت المال ، حمایت و پشتیبانی قضایی،انتظامی و تقویت و تجهیز یگان حفاظت استان را مورد تاکید قرار دادند.

در پايان اين جلسه از مسئولین انتظامی و قضایی فعال درعرصه مقابله با تصرف اراضی دولتی تجلیل و با حضور دادستان اردبیل و سایر مدعوین از نمایشگاه پوسترها و بروشورهای آگاهسازی عمومی ، مستقر در محل سالن جلسات ، که با مشارکت دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل ، اداره کل راه و شهرسازی استان و فرماندهی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسسکن تهیه شده بود، بازدید انجام و مسئولین حاضر اثرات ماندگار و بازتاب آتی این اقدامات را در سطح مناطق پیش بینی شده فوق العاده مهم ، بی نظیر و قابل تسری در سطح کشور ارزیابی نمودند.

نظر شما