شناسهٔ خبر: 48917 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور خبر داد:

مسافران برای سفرهای بین شهری از قطار استفاده کنند/ ایجاد شرایط لازم برای استفاده از قطار بدون بلیت برای مسافران با توجه به شرایط جوی

قطار برف مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور اعلام کرد: مسافران بدون بلیت قطار در شرایط جوی نامساعد می توانند با قطار سفر کرده و در راه نمانند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: با توجه به وضعیت کولاک و کاهش دید حاکم در جاده های منطقه شمالغرب مسافران برای ترددهای بین شهری از قطار استفاده کنند.

وی تاکید کرد: به همه روسای قطارها در منطقه شمالغرب کشور اعلام شده تا هیچ مسافری در راه نماند و مسافران بدون بلیت هم می توانند از قطار استفاده کنند.

مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور اعلام کرد: برای مسافران بدون بلیت در داخل قطار قبض صادر می شود و به مقصد می رسند.

خدایی یادآورشد: در شرایط جوی فعلی مشکلی در خطوط راه آهن منطقه شمالغرب وجود ندارد و همه قطارها به بر اساس زمان از پیش تعیین شده در حال جابجایی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد قطارهای موجود در این منطقه از راه آهن جوابگوی جابجایی برای مسافران است و در صورت ترافیک مسافر قطارهای فوق العاده به مسیر ریلی اضافه می شود.

مدیر کل راه آهن منطقه شمالغرب کشورگفت: روزانه ۲۸ رام قطار در این منطقه ۸ هزار و ۵۰۰ مسافر را جابجا می کند.

خدایی تاکید کرد: مسافران در صورت داشتن سوال و یا برخورد با مشکلی مورد را با شماره ۳۳۱۱۲۲۰۰ و ۳۳۱۱۲۴۰۰ با پیش شماره ۰۲۴ در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا، راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، میانه، هشترود، خداجو، مراغه، ملکان، بناب، میاندوآب و مهاباد را پوشش می دهد.

این اداره کل ۶۰۱ کیلومتر خطوط اصلی و ۱۲۶ / ۱۳۵ کیلومتر خطوط فرعی دارد.
با بهره برداری از مسیر ریلی قزوین - رشت این مسیر نیز به خطوط ریلی اصلی راه آهن منطقه شمالغرب کشور اضافه خواهد شد.

راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل ۶ استان در ارتباط است./

نظر شما