شناسهٔ خبر: 48918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخلیه و بارگیری بیش از ۳۷ میلیون تن کالا در بندرامام خمینی(ره) طی ۱۰ ماهه سال جاری

بندر امام خمینی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد: تخلیه و بارگیری انواع کالا طی ۱۰ ماهه سال جاری در بندرامام خمینی(ره) از مرز ۳۷ میلیون تن فراتر رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۳۷ میلیون و ۲۷۴ هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی طی بازه ی زمانی مذکور در این مجتمع بزرگ بندری، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی را  بالغ بر ۲۱ میلیون  و ۶۴۸ هزار تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته  ۴درصد رشد را نشان می دهد.

دریس، همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی این بازه زمانی را  بیش از ۱۵ میلیون و ۶۲۶ هزار تن عنوان نمود که از رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه برتر این مجتمع بزرگ بندری در ترانزیت فرآورده های نفتی در سطح کشور، بیان داشت:با ترانزيت بیش از ۲ میلیون تن انواع فرآورده های نفتی از مرز دریایی این مجتمع بندری، میزان ترانزیت این محمولات با رشد  ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رسیده است که این مهم نشان از وجود زیرساخت ها و تجهیزات پیشرفته در پایانه های نفتی  این مجتمع بندری برای پذیرش محموله های ترانزیتی فرآورده های نفتی از کشور همسایه دارد.

دریس همچنین تثبیت جایگاه بندرامام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در شمال خلیج فارس را روندی مستمر  و رو به رشد برشمرد که در اثر فعاليت كشتي هاي کانتینری در این مجتمع بندری حاصل شده و از رشد ۱۸ درصدی جابجایی کالاهای کانتینری  به میزان  ۱۰۰۸۹۰ TEU درپايانه کانتینری بندرامام خمینی(ره) خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر بیان داشت: با جابجایی افزون بر ۲۲۴ هزار نفر از این مرز دریایی، مسافرت در این بندر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۳ درصد را رشد نشان می دهد.

یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با ۱۱۰۴۴ هکتار وسعت و برخورداری از ۴۰ پست اسکله و اتصال به بزرگراه ها و راه آهن سراسری کشور، پهناورترین بندر تجاری ایران است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی مورد نیاز هموطنان ایفا می کند.

نظر شما