شناسهٔ خبر: 48942 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان مرکزی خبر داد:

برف‌روبی ۱۵ هزار کیلومتر از راه‌های استان مرکزی/ تمامی راه‌ها باز است

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از برف‌روبی بالغ بر ۱۵ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان خبر داد و گفت: با آغاز نزول‌های آسمانی از شامگاه گذشته، راهداران جاده‌ای اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی سطح جاده‌ها کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر با بیان اینکه ۲۵۰ اکیپ راهداری با ۳۳۰ دستگاه ماشین‌آلات در محورهای استان مستقر هستند، افزود: با تلاش راهداران، چهار هزار تن ماسه و نمک در محورهای شازند، خمکین، اراک، زندیه، دلیجان، خنداب، تفرش و... پخش شده است.

وی کلیه راه‌های مواصلاتی استان را باز اعلام کرد و گفت: تمام راه‌های مواصلاتی استان و راه‌های روستایی باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

زندی فر بیشترین برف‌روبی را در شهرستان شازند دانست و ادامه داد: در شهرستان شازند چهار هزار و ۹۰۰ کیلومتر باند برف‌روبی شده است همچنین ۵۸۰ تن ماسه و نمک در سطح جاده‌ها پخش شده است.

مدیرکل راهداری ارتفاع برف در شازند را بین ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر اعلام کرد و گفت: محورهای اراک-سلفچگان، محر قره کهریز، گردنه سیبک، کنارگذر شمالی شهرستان اراک نیز با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر باند برف‌روبی شده است.

وی از برف‌روبی محور قدیم ساوه-تهران، بویین‌زهرا، اخترآباد و خشک‌رود- رازقان در شهرستان زرندیه خبر داد و افزود: در شهرستان محلات ارتفاع برف به ۱۵ سانتیمتر رسید که ۱۸۰ کیلومتر باند برف‌روبی و ۹۰ تن ماسه و نمک در سطح محورها پخش شده است.

به گفته زندی فر تاکنون ۶۰۰ کیلومتر در شهرستان خمین، ۷۰۰ کیلومتر باند غرق‌آباد، ۷۶۰ کیلومتر باند کمیجان، ۴۵۰ کیلومتر باند خنداب، ۱۸۰ کیلومتر باند محلات، ۸۰۰ کیلومتر باند دلیجان، ۵۰۰ کیلومتر باند فراهان، ۱۱۹۰ کیلومتر باند تفرش، ۱۱۵۰ کیلومتر باند ساوه و ۶۰۰ کیلومتر باند آشتیان برف‌روبی شده است.

نظر شما