شناسهٔ خبر: 48944 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان اردبیل خبر داد:

رهاسازی ۱۶۰۰ خودروی گرفتار در برف استان اردبیل/ بازگشایی راه ارتباطی ۳۹۰ روستا/راه ۱۷۰ روستا همچنان مسدود است

برف روبی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از آغاز بارش برف در سطح استان اردبیل یک هزار و ۶۰۰ خودروی گرفتارشده در برف در سطح محورها و جاده‌های استان رهاسازی شده است،‌ این در حالیست که به گفته وی با تلاش نیروهای راهداری تاکنون راه ارتباطی ۳۹۰ روستای استان اردبیل برف‌روبی و بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز بارش برف در سطح استان اردبیل به یک هزار و ۶۰۰ خودروی گرفتارشده در برف در سطح محورها و جاده‌های استان خدمات‌رسانی شده و زمینه رهاسازی این خودروها از برف فراهم شده تا بتوانند به مسیرهای خود ادامه دهند.

وی از برف‌روبی ۴۸ هزار کیلومتر باند در سطح استان خبر داد و گفت: برای برف‌روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی استان از آغاز بارش برف تاکنون بیش از ۶ هزار تن شن و نمک استفاده شده و عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورهای استان در حال حاضر با جدیت ادامه دارد.

رحمتی از باز بودن تمامی محورهای مواصلاتی اصلی استان اردبیل خبر داد و افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی از روز پنجشنبه که بارش‌ها در استان آغاز شده تاکنون هیچ یک از محورهای استان حتی برای نیم ساعت نیز مسدود نشده و مشکلاتی نیز که در جاده‌های استان اعلام شد در حوزه استحفاظی استان اردبیل نبوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر قسمت عمده‌ای از راه‌های روستایی استان مسدود بوده که عملیات برف‌روبی و بازگشایی این مسیرها از امروز آغاز می‌شود و تلاش و جدیت بر این است تا در مدت دو روز بتوانیم تمامی این راه‌ها را بازگشایی کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی موجود در سطح جاده‌ها و پیش‌بینی یخبندان و سردی هوا انتظار می‌رود تا مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم حتماً از وضعیت جاده‌ها آگاهی لازم را داشته و خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

علی رحمتی همچنین گفت: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری تاکنون راه ارتباطی ۳۹۰ روستای استان اردبیل برف‌روبی و بازگشایی شده است و تلاش‌ها در این حوزه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه ارتباطی ۱۷۰ روستا مسدود است، تصریح کرد: عملیات بازگشایی و برف‌روبی محورهای این تعداد روستا نیز در حال حاضر در استان آغاز شده و تلاش و جدیت بر این است تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانیم این محورها را بازگشایی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش همکاران سخت‌کوش و خدوم راهداری شهرستان کوثر محور فرعی سه‌راهی فیروزآباد به میانه نیز بازگشایی شد و تردد در آن‌ها جریان دارد.

رحمتی بیان کرد: در حال حاضر محورهای اصلی استان باز بوده و در زمینه بازگشایی راه‌های روستایی نیز تلاش شبانه‌روزی ادامه دارد.

نظر شما