شناسهٔ خبر: 48961 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد:

شرایط فرودگاه‌های تهران از نظر عملیاتی مناسب است/ انجام پروازها با تاخیرهای منطقی پس از یخ‌زدایی سطوح هواپیما

فرودگاه برف طبق زمان مقرر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه مهرآباد تهران امروز(دوشنبه) ساعت ۱۰ صبح عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، اولین پرواز ورودی به مهرآباد از اصفهان و دومین پرواز ورودی به مهرآباد از مشهد به سمت مهرآباد انجام می شود. پرواز ورودی دیگر از مبدا شیراز به سمت مهرآباد حرکت خواهد کرد. این سه پرواز تا زمان ارسال خبر استارت گرفته بودند. یک پرواز هم امروز از تبریز به تهران می آید. همچنین دو پرواز خروجی شامل دو پرواز به مقصد کیش، یکی به مقصد تبریز و دیگری به مقصد مشهد به زودی فرودگاه مهرآباد تهران را ترک خواهند کرد. پس از این پروازهای خروجی و ورودی، فرودگاه مهرآباد آماده نشست و برخاست سایر پروازها خواهد بود.

با توجه به شرایط جوی و همچنین برودت هوا و یخبندان  وتوقف پروازها در روز گذشته در فرودگاه بین المللی مهرآباد، برقراری پروازها  با تدابیر خاص و اولویت درخواست شرکت های هواپیمایی پروازها انجام شده است.

شرایط هر دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) از نظر عملیاتی مناسب است و پروازهای فرودگاه امام (ره) نیز ساعت ۱۱ برقرار خواهد شد.

با توجه به پایین بودن دما (منهای هفت درجه) برقراری پروازها به تدریج و با درنظر گرفتن ضرورت یخ زدایی با تاخیر منطقی پس از یخ زدایی سطوح هواپیما انجام می شود.

فرودگاه با شرایط موجود با محدودیت پروازی مواجه خواهد بود و از مسافران در خواست می شود قبل از حرکت به سمت فرودگاه ، آخرین اطلاعات پروازی را از شرکت های هواپیمایی مربوط یا اطلاعات پروازفرودگاه با شماره های ۱۹۹ یا ۴۴۶۶۵۵۱و۴۴۶۶۵۵۲۵ دریافت کنند.

در سایر فرودگاه های كشور پروازها برقرار است و به صورت موردی در تعدادی فرودگاه ها ممكن است تاخیرهای پروازی وجود داشته باشد./

نظر شما