شناسهٔ خبر: 48986 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری خراسان رضوی خبر داد:

برف‌روبی چهار هزار کیلومتر از راه‌های استان خراسان رضوی/ تمامی راه‌ها باز است

علیرضا خجسته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی از برف‌روبی بالغ بر ۳۶۹۵ کیلومتر باند در راه‌های بیش از ۱۸ شهرستان استان خبر داد و گفت: با آغاز نزولات آسمانی از روز گذشته، راهداران اقدام به برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی سطح جاده‌ها کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، علیرضا خجسته با بیان اینکه ۹۲ اکیپ راهداری با ۵۶۶ دستگاه ماشین‌آلات در محورهای استان مستقر هستند، افزود: با تلاش راهداران، ۵۸۰۶ تن شن و نمک در محورهای مشهد- تربت‌حیدریه، نیشابور، سبزوار، کاشمر، بردسکن و... پخش شده است.

وی کلیه راه‌های مواصلاتی استان را باز اعلام کرد و گفت: تمام راه‌های مواصلاتی استان و راه‌های روستایی باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد. همچنین به دلیل برودت و سردی هوا و یخ‌زدگی سطح راه‌ها علاوه بر برف‌روبی محورها، عملیات شن و نمک‌پاشی در چندین مرحله جهت برقراری ایمنی تردد در جاده‌ها انجام شده است.

خجسته بیشترین برف‌روبی را در شهرستان تربت‌حیدریه اعلام کرد و ادامه داد: در شهرستان تربت‌حیدریه ۴۸۲ کیلومتر از راه‌هایش برف‌روبی شده است همچنین ۷۳۵ تن شن و نمک در سطح جاده‌ها پخش شده است.

به گفته خجسته تاکنون ۴۸۲ کیلومتر از حوزه شهرستان تربت‌حیدریه، ۴۳۵ کیلومتر از حوزه شهرستان نیشابور، ۳۶۵ کیلومتر از حوزه شهرستان سبزوار، ۲۶۰ کیلومتر از حوزه شهرستان کاشمر، ۱۲۵ کیلومتر از حوزه شهرستان بردسکن و ... برف‌روبی شده است. ضمناً در برف اخیر به بیش از ۱۵۵ خودرو در راه مانده امدادرسانی و بیش از ۸۰ نفر از مسافرین در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.

نظر شما