شناسهٔ خبر: 4899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۶۵ درصدي پل بزرگ چهارخطه خرم آباد – کوهدشت / نياز ۴۵۰۰ میلیارد ريالي اعتبار براي تکمیل چهارخطه‎های استان لرستا

پل بزرگ چهارخطه خرم آباد – کوهدشت مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: پل بزرگ در دست ساخت در مسیر چهارخطه خرم آباد - کوهدشت كه روی رودخانه کشکان احداث مي شود ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان ، مهندس ملکی ضمن تشریح روند احداث پروژه چهارخطه خرم آباد - کوهدشت اظهار داشت: در حال حاضر یک دستگاه پل بزرگ در مسیر این پروژه و بر روی رودخانه کشکان در دست احداث است.

وی عنوان کرد: برای احداث این پل بزرگ ۱۱۲ شمع در عمق ۲۵ متری اجرایی شده است. مدیر کل راه و شهرسازی استان تعداد تیرهای پیش ساخته برای احداث این پل را ۱۱۲ تیر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶۶ تیر پیش ساخته اجرا و ۴۶ مورد باقی مانده است که پس از اجرای تیرهای پیش ساخته، دستک ها و دال بتنی اجرا خواهد شد.

مهندس ملکی قرارداد مربوط به احداث این پل بزرگ را در قالب قطعه سوم چهارخطه خرم آباد - کوهدشت به طول ۱۷ کیلومتر دانست و افزود: امسال يك و نيم میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا کرده و تکمیل آن نیازمند سه و نيم میلیارد تومان اعتبار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان از پیشرفت ۶۵ درصدی این پل خبر داد و گفت: مصالح فولادی مورد نیاز برای تکمیل این پروژه خریداری و در اختیار پیمانکار قرار داده شده است.

برای تکمیل چهارخطههای استان لرستان ۴۵۰۰ میلیارد ريال اعتبار نیاز است

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۲۱ کیلومتر از چهارخطههای موجود استان روکش آسفالت شده است.

مهندس شهرام ملکی افزود: در مجموع طول مسیر چهارخطههای لرستان ۷۳۸ کیلومتر است که تاکنون ۳۴۸ کیلومتر از آن تكميل و ۲۷۲ کیلومتر از آن در دست احداث است.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل استانی و ملی در راستاي احداث و تكميل چهارخطهها هزینه شده است، اظهار کرد: برای تکمیل چهارخطههای استان ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مهندس ملکی با بیان اینکه در سالجاری ۱۲۱ کیلومتر از چهارخطههای موجود استان روکش آسفالت شده است، یادآور شد: در صورت تأمین و تخصیص اعتبارات لازم ۴۶ کیلومتر از چهارخطههای استان تا پایان سالجاری تكميل و به بهرهبرداری می‎‎‎رسد.

مطالبات ۳۱ میلیاردی پیمانکاران پروژه چهارخطه خرم آباد - کوهدشت

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: ميزان مطالبات پیمانکاران پروژه چهارخطه خرم آباد - کوهدشت ۳۱ میلیارد تومان است.

مهندس ملكي با اشاره به  روند احداث پروژه چهارخطه خرم آباد - کوهدشت اظهار داشت : عملیات اجرایی ۸.۵ کیلومتر ابتدایی پروژه به دلیل مشکلاتی که در بحث تملک دارد به طور کامل باقی مانده است. وی با بيان اينكه اجرای اين پروژه از محل میدان خروجی خرم آباد شروع و تا ورودی شهر کوهدشت ادامه مي يابد،  افزود: در مجموع طول کل پروژه چهارخطه خرم آباد - کوهدشت ۸۴ کیلومتر است.

وي با اشاره به تعریض یک قطعه از پروژه به طول 7 کیلومتر یادآور شد: نزدیک به ۷۰ کیلومتر باقی مانده از این محور طی سالهای ۹۱ ، ۹۲ و ۹۳ به پیمان رفته است. مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به تقسیم اين پروژه به قطعات مختلف یادآور شد : قطعات مختلف پروژه چهارخطه خرم آباد - کوهدشت برای تسریع در اجرای کار به پیمانکاران مختلف واگذار شده است.

مهندس ملکی با اشاره به اجرای قطعه اول پروژه به طول ۸.۵ کیلومتر تا روستای ناوه کش افزود: این بخش از پروژه در قالب سه قرارداد ۲.۵، ۲.۳ و ۵.۳ میلیارد تومانی به طور ۱۰۰ درصد اجرا شده است.وی با اشاره به اجرای قطعه دوم پروژه به طول ۲۴ کیلومتر از روستای ناوه کش تا پل کشکان بیان داشت: ۱۰.۵ کیلومتر از این قطعه نیز تمام شده و کل قرارداد این بخش نیز ۲۸ میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان به اجرای قطعه سوم پروژه به طول ۱۷ کیلومتر اشاره کرد و بیان داشت: از این قطعه نیز هشت کیلومتر آسفالت شده و زیربار ترافیک رفته است.

ملکی با اشاره به اجرای یک دستگاه پل بزرگ در قطعه سوم چهارخطه خرم آباد - کوهدشت افزود: از ۹ کیلومتر باقی مانده نیز بخش هایی آماده آسفالت است که امیدواریم این قطعه تا نیمه اول سال آینده تمام شود.وی با اشاره به اجرای قطعه چهارم پروژه به طول هفت کیلومتر با قرارداد هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی افزود: قطعه بعدی به طول هشت کیلومتر و با قرارداد پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی در حال انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی با بیان اینکه شش کیلومتر پایانی چهارخطه خرم آباد - کوهدشت نیز تمام شده و زیربار ترافیک رفته است افزود: تاکنون ۴۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در این پروژه چهارخطه کار صورت گرفته است.

ملکی با اشاره به در دست بررسی بودن صورت وضعیت هشت میلیارد تومانی پیمانکاران پروژه یادآور شد: تاکنون ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به این پروژه تزریق شده است.وی یادآور شد: حجم مطالبات پیمانکاران پروژه چهارخطه خرم آباد - کوهدشت از این اداره کل ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان با بیان اینکه تلاش می کنیم برای شش ماه نخست سال ۹۴ نزدیک به ۵۵ کیلومتر پروژه را به بهره برداری برسانیم یادآور شد: برای تکمیل این میزان از پروژه نیاز به ۸۲ میلیارد تومان اعتبار است.

نظر شما