شناسهٔ خبر: 49002 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در جلسه معارفه سرپرست اداره پیمان و رسیدگی مطرح شد:

تأکید معاون وزیر راه و شهرسازی بر تقویت خود کنترلی در اجرای پروژ‌های عمرانی

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت اداره پیمان و رسیدگی در واگذاری مسئولیت اجرای پروژ‌ه‌ها به پیمانکاران و مشاوران، بر لزوم تشدید خودکنترلی‌ها در فرایندهای مختلف تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی، محمدجعفر علیزاده در مراسم معارفه علیرضا نظری به عنوان سرپرست اداره پیمان و رسیدگی این سازمان، اظهار داشت: هر ساختاری برای حرکت مطلوب و سالم نیازمند وجود واحدهای نظارتی است که این روند را تضمین کند.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه اداره پیمان و سیدگی نقش مهمی در کنترل و پایش فعالیت های سازمان دارد، گفت: این اداره با انبوهی از آیین‌نامه‌ها، دستور‌العمل‌ها و فهرست‌بهای سنگینی مواجه است که کنترل امور پیمان و رسیدگی به آنها با دشواری‌های خاص خود مواجه است.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته خودکنترلی در کنار افزایش دوره تضمین و پاسخگویی که گاه تا ۵۰ سال نیز می‌رسد، جای بسیاری از دستورالعمل‌های حجیم را گرفته است و پیگیری همین روند می‌تواند نتیجه مثبتی در پروژ‌های عمرانی داشته باشد.

علیزاده تصریح کرد: وقتی نظام خود کنترلی در اجرای پروژ‌های عمرانی شکل می‌گیرد، پیمانکارانی بوجود می‌آیند که از توان فنی، اقتصادی و تخصصی لازم برخوردار هستند و کارفرما نیز نقش نظارت عالیه را برعهده دارد.

وی با تأکید بر اینکه پیچیدگی و دشواری کار چیزی از مسئولیت‌ها کم نمی‌کند، گفت: نیروهای تخصصی اداره پیمان و رسیدگی باید خود را بروز نگه دارند و دقت خود را هنگام بررسی‌ها دوچندان کنند.

 مدیر عامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی افزود: از پیشنهادهایی که بهبود روند اجرای امور را درپی داشته باشد استقبال می‌کند.

گفتنی است در مراسم امروز علیرضا نظری به عنوان سرپرست اداره پیمان و رسیدگی جایگزین قاسم قربانعلی زاده شد. قربانعلی زاده به تازگی به سمت عضو هیئت مدیره و معاون برنامه‌ریزی و مهندسی سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی منصوب شده است.

نظر شما