شناسهٔ خبر: 49008 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اسعدی سامانی خبر داد:

برنامه‌ریزی شرکت‌های هوایی برای انتقال زائران عتبات عالیات به کشور/ایرلاین ها هزینه بلیت‌های چارتری و برنامه‌ای را به مسافران مسترد کنند

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه بارش برف بسیاری از پرواز‌های داخلی و بین المللی را با اختلال مواجه کرده است، گفت: تمام تلاش و برنامه ریزی شرکت‌های هوایی انتقال مسافران و زائران عتبات عالیات از فرودگاه بغداد به کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی افزود: با توجه به بارش برف سنگین در راه‌های منتهی به فرودگاه امام (ره) عملا گروه پروازی شرکت‌ها نتوانستند به موقع از تهران به این فرودگا منتقل شوند و این مساله خود نیز بر مشکلات شرکت‌های هوایی افزوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بخشی از هموطنان ما در فرودگاه بغداد و بخشی دیگر در فرودگاه استانبول بسر می‌برند، گفت: از شب گذشته انتقال این مسافران به کشور آغاز شده و امیدواریم امروز نیز بخش دیگری از این مسافران به تهران و سایر شهر‌های ایران منتقل شوند.

او با اشاره به مشکلات بارش برف سنگین در دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) بیان کرد: اگرچه این مساله باعث شده از دو روز گذشته بسیاری از پرواز‌ها باطل شود، اما شرکت‌های هوایی ملزم هستند هزینه بلیت‌های چارتری و برنامه‌ای خود را به مسافران مستردد کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به همه مسافران توصیه کرد که قبل از عزیمت به فرودگاه مهرآباد با شماره ۱۹۹ و فرودگاه امام با شماره تلفن ۰۹۶۳۳۰ تماس بگیرند تا از آخرین وضعیت پرواز‌های خود مطلع شوند.

براساس گزارش ایرنا، بارش سنگین برف که از شامگاه هفتم بهمن ماه در تهران آغاز شد، انجام پرواز‌ها در فرودگاه‌های مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را مختل کرد و پس از توقف موقت پروازها، فعالیت فرودگاه مهرآباد و امام از ساعت ۱۱ روز گذشته آغاز شد. اما با این حال لغو بسیاری از پرواز‌ها در این دو فرودگاه پرتردد کشور هم اکنون بسیاری از مسافران را سرگردان کرده است.

نظر شما