شناسهٔ خبر: 49010 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۰ ماهه امسال انجام شد:

انجام عملیات روکش آسفالت ۸ محور استان مرکزی

آسفالت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل استان مرکزی از روکش آسفالت هشت محور استان خبر داد و گفت: این روکش‌ها محورها به طول ۴۴ کیلومتر طی ۱۰ ماهه امسال انجام گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان مرکزی، علی زندی فر افزود: محورهای فرمهین- تفرش، فرمهین- خجین-کمیجان، تفرش- نوبران، دلیجان- نراق- مشهد اردهال، ساوه-تهران، زاویه-اخترآباد، شازند-ازنا-خمین ازجمله محورهایی هستند که طی این مدت روکش آسفالت شده‌اند.

وی با اشاره به درزگیری، لکه‌گیری و ماسه آسفالت محورهای استان ادامه داد: همچنین طی این مدت سیزده هزار متر درزگیری، ۸۵ هزار مترمربع لکه‌گیری و ۴۴ کیلومتر ماسه آسفالت شده است.

زندی فر با تأکید بر اینکه ۶۰ درصد محورهای استان نیاز به بهسازی دارند، گفت: طول راه‌های فرعی حوزه استحفاظی استان پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که ۶۰ درصد محورها نیازمند عملیات بهسازی هستند.

وی اعتبار لازم برای بهسازی راه‌های فرعی و استحفاظی را ۵۴۶ هزار میلیون ریال دانست و اضافه کرد: راه‌های اصلی استان نیز به طول ۹۰۰ کیلومتر که ۳۵ درصد این محورها با اعتبار یک ۱۵۷۵ میلیارد ریال به بهسازی شامل لکه‌گیری، درزگیری و روکش آسفالت نیاز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل استان مرکزی همچنین به برگزاری مناقصه برای بهسازی راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به ابلاغ اعتبارات بهسازی راه‌های روستایی سال ۹۶ به این اداره کل، برآورد اولیه پروژه‌های راه‌های روستایی توسط اداره نگهداری راه‌ها تهیه شده است و در مرحله برگزاری مناقصات انتخاب پیمانکار برای بهسازی راه‌های روستایی هستیم.

نظر شما