شناسهٔ خبر: 49046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان کردستان تشریح کرد:

جزئیات اقدامات برای احداث بزرگراه های کردستان

جاده محمودی پروژه‌های احداث بزرگراهی استان کردستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان، رامین محمودی گفت: استارت احداث اولین پروژه چهارخطه استان در دهه ۷۰ و با احداث چهارخطه خروجی سنندج به سمت همدان به طول ۵ کیلومتر زده شد.

محمودی افزود: در ادامه مطالعه و احداث باند دوم محورهای مهم استان شروع که می‌توان به احداث چهارخطه سنندج – همدان به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر اشاره کرد که ۱۵۵ کیلومتر آن با صرف اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد تومان هم‌اکنون زیر بار ترافیک است و مابقی مسیر نیز به طول ۲۵ کیلومتر در محدوده گردنه صلوات آباد در حال احداث می‌باشد و با فعالیت شبانه‌روزی هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

به گفته محمودی یکی از محورهای مهم که چهارخطه کردن آن در حال انجام است محور کامیاران – سنندج – دیواندره – سقز جمعاً به طول ۳۲۰ کیلومتر است که حدود ۱۴۰ کیلومتر آن با صرف اعتباری معادل ۲۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و مابقی مسیر نیز تعیین تکلیف شده و در حال اجراست.

محمودی با اشاره برنامه‌ریزی برای احداث چهارخطه در سایر محورهای استان گفت: در محورهایی همچون بیجار – زنجان حدود ۱۵ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان احداث شده است.

وی ادامه داد: در محور بیجار به دیواندره نیز ۱۵ کیلومتر بزرگراه در دست احداث است  که ۵ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: در محور قروه به سریش‌آباد به طول ۷۳۰۰ متر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان چهارخطه احداث شده و در مسیر سقز به بانه نیز در خروجی سقز ۱۰ کیلومتر بزرگراه احداث و علاوه بر آن ۱۰ کیلومتر دیگر نیز در حال ساخت است.​

نظر شما