شناسهٔ خبر: 49066 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون امور فرودگاهی امام:

شرکت‌های هوایی باید تکلیف مسافران را مشخص کنند/ دریافت کرایه یک میلیون تومانی از مسافران صحت ندارد

رستمی معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تاکید کرد: تنها لغو پروازها مشکلی را حل نمی کند بلکه شرکت های هوایی باید با رفع مشکلات، تکلیف مسافران خود را مشخص کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی رستمی در حاشیه بازدید از سالن ترانزیت فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: دریافت کرایه یک میلیون تومانی از مسافران توسط رانندگان تاکسی این فرودگاه کذب محض است و تایید نمی شود. 

وی افزود: وقتی این مساله مطرح شد ما به سرعت در بین رانندگان تاکسی حاضر و موضوع را پیگیری کردیم، اما به سند موثقی دست پیدا نکردیم. بنابر این اعلام می کنم هر کسی خارج از عرف به رانندگان تاکسی فرودگاه پولی پرداخت کرده به ما منتقل کند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام اظهار داشت: ناظرهای ما به صورت شبانه روزی در فرودگاه حضور دارند و چنانچه هزینه خدمتی خارج از عرف از مردم دریافت شده باشد در اسرع وقت به آن رسیدگی می کنند و اگر کسی سواستفاده و گرانفروشی کند ما به فعالیت این افراد در فرودگاه پایان می دهیم.

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ( ره ) افزود: با آغاز بارش برف سنیگن اولویت نخست ما در فرودگاه آماده کردن باند و سطوح پروازی بود که فرآیند آن به خوبی انجام شد اما به علت کاهش دید افقی در فرودگاه پروازها با مشکلات زیادی مواجه شد و بسیاری از پروازهای ما لغو گردید.

رستمی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: با حضور بیشتر مسافران در دو روز گذشته در سالن فرودگاه با حضور مدیران شرکت هایی هوایی نشستی برگزار شد و با انجام ۱۸ پرواز فوق العاده توانستیم مسافران را راهی مقاصدشان کنیم.

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) یادآور شد: تنها لغو پروازها مشکلی را حل نمی کند بلکه شرکت های هوایی باید با رفع مشکلات، تکلیف مسافران خود را مشخص کنند.

وی تاکید کرد: با این حال ما به شرکت هایی که در انجام وظیفه خود قصور داشتند تذکر دادیم تا از این پس آخرین وضعیت اطلاعات پروازهای خود را به مسافران منتقل کنند، تا چنانچه پروازی تاخیر داشت، مسافران آن نیز با تاخیر در فرودگاه حاضر شوند.

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان این که هم اکنون پروازهای فرودگاه امام طبق روال عادی در جریان است، به ایرنا گفت: مسئولان فرودگاه به صورت شبانه روزی در سالن ترانزیت حضور دارند تا اگر مشکلی برای مسافران به وجود آمد در اسرع وقت حل و فصل شود.

به گزارش ایرنا، بارش سنگین برف که از شامگاه هفتم بهمن ماه در تهران آغاز شد، انجام پروازها در فرودگاه های مهرآباد و بین المللی امام خمینی (ره) را مختل کرد و پس از توقف موقت پروازها، فعالیت فرودگاه مهرآباد و امام از ساعت ۱۱ روز نهم بهمن ماه آغاز شد، اما لغو بخش قابل توجهی از پروازها در این دو فرودگاه پرتردد کشور باعث سرگردانی مسافران و مردم شد.

نظر شما