شناسهٔ خبر: 49082 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های کردستان تشریح کرد:

جزئیات پیشرفت پروژه‌های بزرگراهی در کردستان

جاده مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان پروژه‌های احداث بزرگراهی استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، رامین محمودی اظهار کرد: شروع احداث اولین پروژه چهارخطه استان در دهه ۷۰ و با احداث چهارخطه خروجی سنندج به سمت همدان به طول پنج کیلومتر زده شد.

وی افزود: در ادامه مطالعه و احداث باند دوم محورهای مهم استان شروع که می‌توان به احداث چهارخطه سنندج – همدان به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر اشاره کرد که ۱۵۵ کیلومتر آن با صرف اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد تومان هم‌اکنون زیر بار ترافیک است و مایقی مسیر نیز به طول ۲۵ کیلومتر در محدوده گردنه صلوات آباد در حال احداث است که با فعالیت شبانه‌روزی هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم که چهارخطه کردن آن در حال انجام است، افزود: محور کامیاران – سنندج – دیواندره – سقز در مجموع به طول ۳۲۰ کیلومتر است که حدود ۱۴۰ کیلومتر آن با صرف اعتباری معادل ۲۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و مابقی مسیر نیز تعیین تکلیف شده و در حال اجراست.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان با اشاره برنامه‌ریزی برای احداث چهارخطه در سایر محورهای استان، عنوان کرد: در محورهایی همچون بیجار – زنجان حدود ۱۵ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان احداث شده است.

وی ادامه داد: در محور بیجار به دیواندره نیز ۱۵ کیلومتر بزرگراه در دست احداث است که ۵ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

محمودی عنوان کرد: در محور قروه به سریش‌آباد به طول ۷۳۰۰ متر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان چهارخطه احداث شده و در مسیر سقز به بانه نیز در خروجی سقز ۱۰ کیلومتر بزرگراه احداث و علاوه بر آن ۱۰ کیلومتر دیگر نیز در حال ساخت است.

نظر شما