شناسهٔ خبر: 49093 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد:

افتتاح بیش از ۳۹۰ میلیارد ریال طرح‌های راه و شهرسازی در دهه فجر

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در دهه فجر امسال بالغ بر ۳۹۰ میلیارد ریال پروژه در بخش‌های راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل چهار طرح بزرگراهی و راه اصلی، شش طرح راه روستایی و سه پروژه حوزه عمران شهری است.

به گفته ملکی پروژه‌های بزرگراهی که افتتاح می‌شوند شامل قطعه ۵ کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول ۲ کیلومتر و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، قطعات ۱ و ۲ کنارگذر جنوب غربی بیجار به طول ۱۲ و نیم کیلومتر و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار، قطعات ۵ الف و ب از پروژه راه اصلی بیجار – همدان به طول ۱۰ کیلومتر و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳/۳ کیلومتر از پروژه قروه به سریش‌آباد با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: پروژه‌های راه روستایی نیز که به بهره‌برداری می‌رسند ۶ پروژه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی ماضی بن، خاو –میرآباد، درکوله به درویشان، گردنه خان به کوچک و باغلوجه و تاژان جمعاً به طول ۱۴ و نیم کیلومتر و ۵۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه از افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های عمران شهری، منبع آب ۲۰۰۰ مترمکعبی برازان با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، احداث مدرسه ۶ کلاسه نایسر با اعتبار ۹ و نیم میلیارد ریال و مدرسه ۹ کلاسه تقتقان و کانون فرهنگی فرجه با اعتباری معادل ۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال خبر داد.

ملکی بیان کرد: در مجموع ۱۳ طرح حوزه راه و شهرسازی با اعتباری معادل ۳۹۰ میلیارد ریال به میمنت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسیده و در خدمت رفاه و آسایش هم استانی‌های عزیز قرار خواهد گرفت.

نظر شما