شناسهٔ خبر: 49100 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی در جیرفت انجام شد؛

افتتاح نخستین دستگاه DME در فرودگاه جیرفت/ نصب اولین سیستم ناوبری ماهواره‌ای برای امنیت بیشتر خلبانان

 فرودگاه جیرفت نخستین دستگاه فاصله سنج DME با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه جیرفت افتتاح شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزير راه و شهرسازی در بدو به فرودگاه جیرفت و بازدید از این فرودگاه اولین دستگاه فاصله سنج DME که در فرودگاه جیرفت نصب شده است را افتتاح کرد. 

وی در خصوص این افتتاح در جیرفت‌گفت: جیرفت به لحاظ توسعه کریدوری که  بین کرمان و جاسک قرارگرفته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قرار است یک بندر جدید در جاسک  ایجاد شود. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جیرفت از فرودگاه فعالی برخوردار است، افزود: دستگاه فاصله سنج DME با هدف ارائه خدمات بهتر برای نشست و برخاست در این فرودگاه نصب شده است. 

آخوندی یادآور شد: از اقدامات قابل توجه نصب اولین سیستم ناوبری ماهواره‌ای در فرودگاه جیرفت است که می‌تواند با دقت بیشتری اطلاعات لازم را در اختیار خلبان قرار دهد تا خلبان با امنیت بیشتری بتواند نشست و برخاست کند. 

وی در پایان بیان کرد: بهره‌برداری از این سیستم اتفاق بزرگی است که می‌تواند کمک ارزنده‌ای به هوانوردی جیرفت ارائه دهد.

حضور آخوندی در گلزار شهدای جیرفت

عباس آخوندی که به منظور افتتاح و بازدید از چند پروژه عمرانی و شهرسازی به استان کرمان سفر کرده است، پس از بازدید از فرودگاه این شهر در گلزار شهدای جیرفت نیز حضور یافت.

وی در گلزار شهدای جیرفت ضمن قرائت فاتحه، با خانواده شهدا نیز دیدار و گفتگو کرد و ضمن ابراز همدردی به در خواست و درد و دل آن‌ها گوش فرا داد.

نظر شما