شناسهٔ خبر: 49154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری استان مرکزی خبر داد:

اخذ گواهینامه ایزو ۳۹۰۰۱ جهت رتبه‌بندی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری استان مرکزی

اتوبوس معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از اجرای طرح رتبه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، محمد محسنی معاون حمل‌ونقل این اداره کل از اجرای طرح رتبه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری خبر داد و بر ضرورت اقدام شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری استان برای گرفتن استاندارد ایزو ۹۰۰۱ (سیستم مدیریت کیفیت) و متعاقباً اخذ استاندارد ایزو ۳۹۰۰۱ (استاندارد مدیریت ایمنی در حمل‌ونقل جاده‌ای)  تأکید کرد و گفت: اخذ استاندارد ایزو ۹۰۰۱ پیش‌نیاز استاندارد ایزو ۳۹۰۰۱ یعنی مدیریت ایمنی در حمل‌ونقل جاده‌ای است.

محسنی افزود: اخذ ایزو ۹۰۰۱ برای شرکت‌های حمل‌ونقل استان با توجه به اینکه این شرکت‌ها سالهاست مدیریت کیفیت را رعایت می‌کنند به سهولت انجام‌پذیر است.

 وی با بیان اینکه این استاندارد را سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کسب نموده است، افزود: استاندارد ایزو ۹۰۰۱ به معنای مدیریت در برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت در شرکت‌های حمل‌ونقل است که در نهایت می‌بایست منجر به رضایتمندی مسافرین و متقاضیان شود.

وی همچنین افزود: قرار است ملاک رتبه‌بندی شرکت‌های حمل‌ونقل اخذ استاندارد حمل‌ونقل ایزو ۳۹۰۰۱ باشد و این مهم باعث ارتقاء سیستم حمل‌ونقل کشور و توسعه صنعت گردشگری در سطح جهانی خواهد بود.  

نظر شما