شناسهٔ خبر: 49159 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر خبر داد؛

صدورمجوز توسعه بندر صیادی کنارک

اسکله شناور بتنی مسافری در بندر کنارک چابهار مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر گفت:کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با صدور و تمدید موافقت اولیه و صدور بهره‌برداری برای ۴ سازه دریایی موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید خلیلی با بیان این مطلب افزود:پس از دریافت مدارک متقاضیان از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور و بررسی های لازم، کمیته صدور مجوز سازه های دریایی با صدور موافقت اولیه جهت نصب خطوط لوله آب شیرین کن در استان هرمزگان موافقت کرد.

وی ادامه داد: موافقت اولیه احداث اسکله تدارکاتی – پشتیبانی دریابانی بوشهر در استان بوشهر تمدید شد. همچنین  مجوز بهره‌برداری حوضچه آبگیر نیروگاه اتمی بوشهر در استان بوشهر صادر شد. از طرفی با صدور مجوز موافقت اولیه توسعه بندر صیادی کنارک در استان سیستان و بلوچستان موافقت شد.

طبق بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ مجلسین و الحاقیه تبصره مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، این سازمان موظف است از ساخت و ساز و یا بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جلوگیری نماید و به منظور حفاظت از خط سواحل کشور از آسیب های ناشی از ساخت و ساز های غیر اصولی مربوط به تاسیسات دریایی و بندری، کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی موظف هستند قبل از اقدام جهت ساخت سازه دریایی از این سازمان، مجوزهای ساخت و تأسیس  و بهره‌برداری را اخذ کنند.

نظر شما