شناسهٔ خبر: 49166 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری لرستان خبر داد:

ثبت بیش از ۹۴ میلیون تردد در راه‌های لرستان/ تردد در راه‌های لرستان عادی است

جاده/ برفروبی جاده‌های مواصلاتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال تردد بیش از ۹۴ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان ثبت شده است، این در حالیست که به گفته وی هم اکنون تردد در تمام محورهای اصلی، شریانی و روستایی استان لرستان برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با تشریح عملکرد ۱۰ ماهه مرکز مدیریت راه‌های استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه تعداد ۹۴ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۰۷ وسیله نقلیه در محوهای مواصلاتی لرستان تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳.۷۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد ۲۱ میلیون و ۶۹ هزار و ۴۴۰ وسیله نقلیه بوده که در مقایسه با ۱۰ ماهه سال گذشته ۴۱.۱۱ درصد افزایش داشته است.

شرفی با بیان اینکه در ده‌ماهه امسال سرعت متوسط در محورهای لرستان با ۶.۹ درصد کاهش به ۷۶.۸ کیلومتر در ساعت رسیده است، تصریح کرد: بیشترین تردد در مدت یادشده به محور سه‌راهی چالانچولان- دورود با ۴ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۶۶۱ وسیله نقلیه اختصاص دارد که نسبت به مدت مشابه ۲۰.۲۲ درصد افزایش تردد مشاهده می‌شود و کمترین تردد نیز در محور بروجرد-بیرانشهر با ۲۰۲ هزار و ۵۹۶ وسیله نقلیه به ثبت رسیده که در این محور هم ۲۴.۲۴ درصد افزایش تردد داریم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال دو دستگاه ترددشمار جاده‌ای در راه‌های استان نصب و راه‌اندازی شده و تعداد این ترددشمارها در لرستان به ۶۲ دستگاه افزایش یافته است.

شرفی همچنین گفت: در پی بارش مداوم برف طی روزهای گذشته، اکیپ‌های راهداری با حضور به موقع و برف‌روبی مستمر مانع از انسداد محورهای مواصلاتی شدند و خوشبختانه در حال حاضر در همه محورهای اصلی، شریانی و روستایی استان لرستان تردد به صورت عادی برقرار است.

وی بیان کرد: در روز دهم بهمن‌ماه تعداد ۸۱ نفر از راهداران با ۵۵ دستگاه ماشین‌آلات و ۶۰۵ تن شن و نمک، عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی را در ۴۲۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان به اتمام رساندند.

شرفی افزود: بیشترین میزان برف‌روبی در محورهای نورآباد به هرسین و نهاوند، خرم‌آباد-سه‌راهی الشتر-نورآباد، الشتر –فیروزآباد، بروجرد به اراک و بیرانشهر انجام شده است.

نظر شما