شناسهٔ خبر: 49183 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد:

ضرورت حضور خبرنگار در جلسات کمیسیون ماده ۵/ برگزاری جلسات برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری با حضور رسانه‌ها

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین طی مکاتباتی جداگانه با وزیر راه و شهرسازی و استاندار قزوین درخواست کرد تا مجوز حضور نمایندگانی از رسانه‌های فراگیر و تخصصی در جلسات کمیسیون ماده ۵ صادر شود تا بدینوسیله گامی بلند در راستای تحقق حقوق شهروندی و توسعه پایدار برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی طی مکاتباتی جداگانه با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و رئیس کمیسیون ماده ۵ استان درخواست کرد که مجوز حضور نمایندگان رسانه‌ها در جلسات کمیسیون ماده ۵ فراهم شده و مصوبات این کمیسیون در کانال اخبار راه و شهرسازی استان منتشر شود.

حق لطفی دستیابی به توسعهٔ پایدار و تحقق حقوق شهروندی در ابعاد گوناگون را در گرو آگاهی بخشی، فرهنگ افزایی و ایجاد بسترهای حق دسترسی آزاد به اطلاعات برای عموم مردم دانست و عنوان کرد: این اتفاقات منجر خواهد شد به پرورش شهروندانی مسئول و مطالبه گر که دیگر تنها در پی خواسته‌ها و منافع خود نبوده و این بار در کنار هم برای ساختن و پرداختن "شهرِ خوب" تلاش خواهند کرد.

وی افزود: تردیدی نیست که تا همهٔ مردم به میدان نیایند پای حرکت به سوی آرمان‌های ارزشمند حوزه‌های شهرسازی و بازآفرینی لنگ خواهد زد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه حقوق شهروندی و همچنین سیاست‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی در زمینه دسترسی آزاد به اطلاعات اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین گام‌ها برای تحقق این اهداف حضور رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی در جلسات برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های مهم و حیاتی از جمله کمیسیون ماده ۵ به عنوان یکی از اثرگذارترین بخش‌ها در چگونگی رشد، توسعه و تحول شهرها است.

دبیر کمیسیون ماده ۵ استان در جای دیگری از این مکاتبات مصوبات روزهای ۹۶/۰۶/۳۰ و ۹۶/۱۰/۰۶ شورایعالی شهرسازی و معماری و همچنین مصوبات جلسه کمیسیون ماده ۵ استان در روزهای ۹۵/۱۰/۲۲ و ۹۶/۰۳/۲۸ مبنی بر درج مصوبات این کمیسیون در وب‌سایت ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها را گام مؤثری در جهت شفاف‌سازی و اطلاع رسانی اخبار و موضوعات به عموم مردم دانست.

حق لطفی در ادامه خواستار شد تا مجوز حضور نمایندگانی از رسانه‌های فراگیر و تخصصی در حوزه شهرسازی و معماری در کمیسیون ماده ۵ صادر شده و مصوبات آن در کانال اخبار راه و شهرسازی استان نیز منتشر شود.

وی در پایان تأکید کرد: بی‌گمان این اقدام گامِ بلندی خواهد بود برای پیشگیری از درخواست‌های منفعت طلبانه و سودجویانه‌ای که هیچ به عاقبت و آیندهٔ شهرهای خود نیندیشیده و تنها می‌خواهند امروز خود را پشت سر بگذرانند.

نظر شما