شناسهٔ خبر: 49184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خراسان شمالی خبر داد:

راه‌اندازی سیستم یک بار رمز برای استفاده از کارت هوشمند رانندگان باری/ صدور بارنامه بر اساس مسافت محدود شد

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: سیستم یک بار رمز برای استفاده از کارت هوشمند رانندگان باری در این استان راه‌اندازی می‌شود، این در حالیست که به گفته وی صدور بارنامه در طی روز برای رانندگان ناوگان باری بر اساس مسافت طی شده محدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: در این طرح که در راستای هوشمندسازی حمل‌ونقل باری اجرایی می‌شود، به هنگام صدور هر بارنامه، رمزی از طریق پیامک برای گوشی تلفن همراه راننده ارسال می‌شود و کاربر صدور بارنامه آن رمز را از راننده دریافت و وارد نرم‌افزار می‌کند تا کد رهگیری هر بارنامه دریافت شود.

وی افزود: با این اقدام احتمال سوءاستفاده از کارت هوشمند رانندگان به صفر می‌رسد و البته راننده نیز نمی‌تواند ادعا داشته باشد که از صدور بارنامه بی‌اطلاع بوده و یا از کارت هوشمند وی سوءاستفاده شده است بنابراین جلوی هر گونه تخلف احتمالی راننده نیز گرفته می‌شود.

بدیعی مقدم گفت: در هفته چند مورد شکایت در استان مطرح می‌شود که بدون اطلاع راننده با استفاده از مشخصات کارت هوشمند، بارنامه صادر شده است که در وضعیت کنون، راننده تنها یک پیامک دریافت می‌کند و از صدور بارنامه به نام خود مطلع می‌شود اما پیگیری شکایت برای رسیدگی به این تخلف و جلوگیری از بروز مشکل به سختی میسر است.

وی تصریح کرد: با این سیستم هوشمند دیگر امکان سوءاستفاده غیرممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه رانندگان باید شماره همراه معتبر خود را حتماً در سامانه کارت هوشمند معرفی کنند، افزود: اکنون اطلاعات و شماره همراه ۸ هزار و ۸۴۷ راننده ناوگان باری استان در بانک اطلاعات ما موجود است اما شماره همراه ۲ هزار و ۳۳۱ نفر از این رانندگان نامعتبر است.

بدیعی مقدم اظهار کرد: به این رانندگان مهلت داده شده تا نسبت به تکمیل اطلاعات مربوط به شماره همراه خود اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در این زمینه از طریق شرکت‌های باربری و انجمن رانندگان اطلاع رسانی لازم انجام شده است.

همچنین بدیعی مقدم اظهار کرد: اکنون رانندگان ناوگان حمل‌ونقل باری عمومی روزانه تنها برای طی مسافت یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر بارنامه دریافت می‌کنند.

وی افزود: این طرح به منظور تأمین و ارتقای ایمنی رانندگان حمل‌ونقل باری اجرایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی بیان کرد: از این پس هر راننده ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار مجاز است روزانه تنها ۱ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بار جابه‌جا کنند.

نظر شما