شناسهٔ خبر: 49215 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

شرکت DP World همچنان به دنبال بنادر روسیه

شرکت DP WORLD شرکت DP World که یکی از اپراتورهای برتر کانتینری در منطقه و جهان است، همواره به دنبال سرمایه گذاری در بنادر روسیه بوده اما تا کنون این تلاش ها به نتیجه ملموسی منتج نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت DP World از مدت‌ها قبل برای کسب ۳۵ تا ۴۰ درصد سهام گروه حمل و نقل روسیه موسوم به FESCO تلاش‌های خود را آغاز کرده است. از سویی دیگر، گروه حمل و نقل روسیه نیز فرآیند بازنگری در ساختار و کاهش میزان بدهی‌های خود که تا ۸۸۵ میلیون دلار آمریکا برآورد شده است را شروع کرده است.

در صورتیکه تلاش‌های شرکت DP World به نتیجه برسد و طرح پیشنهادی این شرکت به تصویب مقامات روسی برسد، این شرکت کنترل بندر ولادی وستک (Vladivostok) که یکی از بنادر مهم روسیه به شمار می‌رود را بدست خواهد گرفت.

در صورت تصویب طرح شرکت DP World سهام 5.32 درصدی گروه سوما (Summa) به شرکت DP world واگذار خواهد شد. شایان ذکر است که گروه حمل و نقل روسیه نیز توانسته طی ماه‌های اخیر وامی بالغ بر ۶۸۰ میلیون دلار از بانک VTB دریافت کند که در نهایت برای بازپرداخت بدهی هایش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است،   شرکت ترابری دریایی اماراتی است که در زمینه ارایه خدمات کشتیرانی، اپراتوری بنادر و خدمات  لجستیکی فعالیت می کنند. DP Worldt. شرکت دی‌پی ورلد در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۰۶ در پی خریداری چهارمین شرکت بزرگ خدمات بنادر جهان بنام پنیسولار اند اورینتال، به ارزش ۷ میلیارد دلار، به یکی از بزرگترین اپراتورهای بندر جهان، تبدیل شد. این شرکت در حال حاضر اپراتور ۶۰ بندر تجاری در سراسر جهان می‌باشد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر دوبی، امارات متحده عربی قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس لندن و بورس دوبی معامله می شود. شرکت دوبی ورلد ماکلیت اکثریت سهام این شرکت را در اختیار دارد.

نظر شما