شناسهٔ خبر: 49223 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ساخت ترمینال جدید در بندر گرجستان

تفاهم‌نامه شرکت APM Terminals که یکی از ترمینال اپراتورهای برتر بین المللی است اخیرا اقدام به امضای تفاهم نامه ای با مقامات بندری گرجستان برای ساخت یک ترمینال کالای فله کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، این تفاهم‌نامه که در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۱۸ به امضا رسید به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار است که در قالب یک طرح سرمایه‌گذاری در بندر پوتی (Poti) گرجستان هزینه خواهد شد. بندر پوتی مهمترین بندر گرجستان به شمار می‌رود که با ساخت این ترمینال جدید به ظرفیت این بندر در بخش تخلیه و بارگیری بار فله افزوده خواهد شد.

 ظرفیت ترمینال جدید در حدود 1.5 میلیون تن در سال خواهد بود که فرصت خوبی برای مشتریان برای انجام ترانزیت از گرجستان به همراه خواهد داشت. این طرح سرمایه‌گذاری شامل ساخت،‌توسعه و راهبری ترمینال و زیرساختهای لازم برای انجام عملیات کالای فله و همچنین احداث یک موج‌شکن خواهد بود. بر اساس گفته مسئولین شرکت APM این ترمینال براساس آخرین استانداردهای جهانی ساخته خواهد شد و خدمات با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه خواهد کرد. حوزه فعالیت بندر پوتی گرجستان منطقه قفقاز و ‌آسیای‌مرکزی است.

نظر شما