شناسهٔ خبر: 49236 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

بهسازی معابر محله نایسر استان کردستان با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال/ تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر استان با ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از بهسازی معابر و مسیرهای تردد در محله نایسر- محله منفصل شهری سنندج- با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: خدمات زیربنایی و روبنایی، مسکن مهر سنندج و سایر شهرهای استان با اعتباری ۱۱۵ میلیاردریالی تکمیل می‌شود.

حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی که ۱۵ بهمن‌ماه به استان کردستان سفر کرده بود در گفتگویی با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به بیان جزئیاتی از سفر خود به استان پرداخت و گفت: همزمان با دهه فجر به استان کردستان و شهر سنندج سفر کردیم و بازدیدهایی را از برخی مناطق شهری و همچنین نواحی منفصل شهری که بافت‌های ناکارآمد شهری به شمار می‌روند، داشتیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: بازدید از محله نایسر محله منفصل شهری با حدود ۷۰ هزار جمعیت از جمله بازدیدهایی بود که در سفر یکروزه به استان کردستان انجام شد. دو تصمیمی که در مورد این محله گرفته شده و اجرایی خواهد شد شامل کمک به مسیر اصلی تردد به نام خیابان گاز است و دیگری بهسازی معابر، آسفالت و جداول محله است که شهرداری آن را انجام خواهد داد و در حدود ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: وزیر راه و شهرسازی، سال گذشته برای پیاده‌رو سازی خیابان فردوسی سنندج اعتباری در حدود ۶۰ میلیارد ریال را دستور داده بودند که این موضوع نیز در بازدیدی که انجام شد و با هماهنگی هایی که با شهرداری سنندج صورت گرفت، بنا شد تا از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تامین و با همکاری شهرداری سنندج، عملیاتی و اجرایی شود.  

عظیمیان همچنین گفت: بنا شد به مسکن مهر سنندج و سایر شهرهای استان کمک شود تا خدمات زیربنایی و روبنایی آنها تکمیل شود که با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال اینکار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برای خوابگاه دانشجویان دانشگاه کردستان هم زمینی را مقامات دانشگاه درخواست کردند که بنا شد زمین برای احداث خوابگاه دانشجویان دانشگاه کردستان واگذار شود.

مجموعا دو طرحی به منظور ساماندهی شهر در منطقه بافت قدیمی به مساحت حدود ۲۷ هکتار نیز مورد بررسی قرار گرفت که بنا شد با انتخاب مشاور و طراحی در آینده برای آن تصمیم‌گیری شود.

گفتنی است، بر اساس اعلام روابط عمومی استان کردستان در برنامه یکروزه نمایندگان وزارت راه و شهرسازی از استان کردستان، بازدید از معابر در دست ساخت به طول ۳۲۰۰ متر در محله منفصل شهری نایسر، بازدید از مدرسه ۶ کلاسه سیدشاکر نایسر، بازدید از محله ناکارآمد شهری و کانون فرهنگی فرجه، بازدید از شهر و بازدید از خیابان‌های فردوسی، بازدید از محله آقازمان و بازدید از عمارت در حال بازسازی رشیدی، بازدید از محله منفصل شهری حسن آباد سنندج، بازدید از مدرسه ۹ کلاسه تقتان در محله فوق نیز صورت گرفت.

نظر شما