شناسهٔ خبر: 49250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خبر داد:

بهره‌برداری از تقاطع بزرگ غیر همسطح برشنه در محور گردشگری جنوب کشور

مراسم مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت:‌ تقاطع بزرگ غیر همسطح برشنه که اتصال مناطق گردشگری بسیاری در محور شیراز سپیدان است با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، رحمانی معاون استاندار فارس در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح برشنه در شهرستان سپیدان گفت: این تقاطع یکی از پروژه‌های مهم در سطح استان است که کمک شایانی به توسعه زیرساخت‌های توسعه در منطقه سپیدان خواهد کرد.

فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ادامه اذعان داشت: محور شیراز سپیدان محور شریانی ملی است که از نظر گردشگری نیز اهمیت بسیاری دارد و در تمام فصول از ترافیک عبوری بالایی برخوردار است.

تکاور همچنین افزود: در حال حاضر ۲۸ پروژه در خصوص راه‌های روستایی به طول ۱۵۰ کیلومتر در سطح شهرستان سپیدان در دست اقدام است که ۸ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۳۰ کیلومتر آماده افتتاح می‌باشد و عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر دیگر هم آغاز شده است. وی مجموع اعتبارات این پروژه‌ها را ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: تقاطع غیرهمسطح برشنه در یکی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان سپیدان جهت ایمن‌سازی این نقطه احداث گردیده و ساکنان حدود ۷۰ روستا از آن تردد خواهند کرد. این تقاطع همچنین باعث ایمن‌تر شدن تردد گردشگرانی که قصد سفر به نقاط گردشگری برشنه و کهکران دارند خواهد شد.

وی ادامه داد: این پل دارای ۲ دهنه ۲۲ متری است و بصورت چهارخطه طراحی شده و عرض پل نیز ۱۳ متر می‌باشد. ورودی‌ها و خروجی‌های این تقاطع ۲.۵ کیلومتر بوده که دارای ۶ دستگاه پل کوچک است و ۸ هزار تن آسفالت استفاده شده است. اعتبار هزینه شده این تقاطع ۱۱۰ میلیارد ریال می‌باشد.

تکاور اضافه کرد: در بحث راه‌های اصلی نیز کمربندی جنوبی شهر سپیدان با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار هزینه شده ۷۰ میلیارد ریال در مراحل پایانی قرار دارد و ۳ کیلومتر از پروژه کمربندی شمالی نیز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

وی همچنین اذعان داشت: رفوژ میانی ۱۰ کیلومتر از مسیر هماشهر تا سپیدان نیز انجام شده و راه اصلی تنگ خیاره تا لپویی هم با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام قرار گرفته است.

تکاور در خصوص مسکن مهر سپیدان نیز گفت: مسکن مهر سپیدان تکمیل و تحویل مردم این شهرستان گردیده و محوطه‌سازی آن نیز اخیراً انجام شده و مورد استفاده ساکنان این پروژه قرار گرفته است.

نظر شما