شناسهٔ خبر: 4929 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های اداره کل راه وشهرسازی استان همدان خبر داد:

ایمن سازی ۲۵ دماغه پر تصادف استان همدان تا قبل از عید

سرعت گیر- علایم هشداردهنده جاده ای رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های اداره کل راه وشهرسازی استان همدان از آشکارسازی و ایمن سازی ۲۵ دماغه خروجی راه و نواحی پر برخورد در این استان تا شروع سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان همدان، حمید پرورشی خرم درباره این دماغه‌ها گفت: آشکار سازی کم هزینه  این دماغه‌های پر حادثه در استان باعث کاهش تصادفات خواهد شد.
رئیس اداره ایمنی، ترافیک وحریم راه‌های اداره کل افزود: در طرح نوروزی امسال، ۳۴ باب راهدارخانه ثابت و سیار و ۲۷۹ دستگاه ماشین آلات راهداری به همراه ۴۰۰ نفر راهدار بصورت شبانه روزی به مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.
وی ادامه داد: تعداد اکیپ‌های گشت راهداری کل شهرستان ها ۱۷ و تعداد اکیپ‌های تعمیراتی سیار در محورها ۱۱ اکیپ است.
پرورشی در رابطه با اقدامات این اداره در طرح نوروزی گفت: یکی از کارهای مهم این اداره، ایمن سازی و آشکارسازی ۵۲ نقطه پر تصادف در محورها و رنگ آمیزی ۸۲ عدد سرعتکاه احداثی در تقاطع ها و مناطق مسکونی برای ایمنی بیشتر است.
وی یادآور شد: همچنین در این ایام، احیای خط کشی کلیه محورهای شریانی و محورهای با تردد بالا، نصب رفلکتور در نقاط پر تصادف به صورت طولی و عرضی، نصب تودلی بر روی نیوجرسی‌ها و تعمیر و نصب گاردریل های آسیب دیده انجام خواهد شد.
وی افزود: ایمن سازی نقاط حادثه خیز زود بازده، لکه گیری محورها، آماده سازی نمازخانه راهدارخانه‌ها برای اقامه نماز مسافران، راه اندازی اکیپ‌های تعمیرات برای خدمت به هموطنان از دیگر اقدامات این اداره برای نوروز است.
پرورشی در پایان خاطرنشان کرد: برای سفرهای نوروزی، احداث سیستم روشنائی از سه راهی شعبان نهاوند تا سه راهی قلعه قباد، احداث پنج نقطه نوری و احداث و بهره برداری سیستم روشنائی گردنه همه کسی و از سرکان تا تویسرکان در دستور کار قرار دارد./

نظر شما