شناسهٔ خبر: 49309 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رحیمی انارکی مطرح کرد؛

کاهش ۱.۵ درصدی نرخ سود اوراق مسکن در بافت فرسوده/ کاهش اقساط وام ۸۰ میلیونی فعلا مقدور نیست

ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل جدیدبانک مسکن با اشاره به اینکه نرخ سود اوراق مسکن با ۱.۵ درصد کاهش در بافت فرسوده به ۱۶ درصد رسید و دوره بازپرداخت ۱۵ ساله شد، گفت: فعلا میزان اقساط وام ۸۰ میلیونی مسکن کاهش نمی‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی مدیرعامل بانک مسکن در اولین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در هیأت مدیره بانک مسکن مصوب شد سود تسهیلات از محل اوراق حق تقدم در بافت فرسوده ۱.۵ درصد کاهش یابد، گفت:‌نرخ سود اوراق مسکن در حال حاضر ۱۷.۵ درصد است  که با پیشنهاد بانک مسکن به بانک مرکزی نرخ سود این اوراق از این هفته ۱.۵ درصد کاهش یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این پیشنهاد باید به تصویب شورای پول و اعتبار برسد یا خیر، گفت:‌کمیته اعتباری بانک مرکزی می‌تواند این تصمیم را تا آخر این هفته به ما اعلام کند و ما نرخ را از همین امروز اعمال کنیم اما منتظر مجوز بانک مجوز بانک مرکزی هستیم.

رحیمی‌انارکی ادامه داد: با این مصوبه هیأت مدیره بانک مسکن، مدت بازپرداخت تسهیلات از ۱۲ سال به ۱۵ سال افزایش خواهد یافت، بنابر این با این افزایش مدت بازپرداخت میزان اقساط نیز حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد که نرخ سود اوراق حق تقدم مسکن علاوه بر بافت فرسوده در سایر نقاط نیز کاهش یابد، گفت: فعلا توجه بانک مسکن به بافت فرسوده است و بازآفرینی شهری و بافت‌های ناکارآمد شهری جزو اولویت این بانک است.

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه نرخ سود اوراق مسکن در بافت فرسوده کاهش یافته و دوره بازپرداخت اقساط نیز بالا رفته است، آیا پیشنهادی که چند ماه پیش وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش مدت بازپرداخت وام ۸۰ میلیونی مطرح کرد نیز پیگیری ومورد موافقت قرار خواهد گرفت؟، گفت: در مورد سایر ابزارهای بانک منابع و مصارف پس‌انداز مسکن مهم است، با هر عاملی که موجب شود بازگشت منابع به تأخیر بیفتد این مدل تغییر می‌کند پس باید راهکارهای کسری منابع لحاظ شود.

رحیمی انارکی افزود: اگر منابع آن پیش‌بینی شود از این موضوع استقبال خواهیم کرد.

نظر شما