شناسهٔ خبر: 49315 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

آغاز ساماندهی معابر پله‌ای در محله حاشیه‌نشین مهرآباد کرمانشاه در آینده‌ای نزدیک

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ساماندهی معابر پله‌ای در محله حاشیه‌نشین مهرآباد (کولی آباد) کرمانشاه در دستور کار قرار دارد و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، مسعود شریفی این طرح را در قالب پروژه‌های پیشگام توسعه و محرک بازآفرینی در محلات ناکارآمد شهری معرفی کرد و گفت: این اقدام اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه عمران بهسازی شهری به‌عنوان یک محرک برای ارتقاء وضعیت مناطق هدف، تلقی شده و می‌تواند آغازگر و زمینه‌ساز فعالیت دیگر دستگاه‌ها در این مهم باشد.

شریفی افزود: از آنجا که محله مهرآباد (کولی آباد) به لحاظ برخورداری از خدمات روبنایی- زیربنایی و محیط و فضای شهری مشکلات عدیده‌ای را به دوش می‌کشد، در جلسات متعدد ستاد بازآفرینی شهرستان و استان بهبود و ساماندهی فضای شهری این محله به‌عنوان یک اولویت مطرح شده و به منظور تسهیل تردد شهروندان، مخصوصاً کودکان و سالمندان، ساماندهی بیش از ۱۵۰۰۰ مترمربع از معابر پله‌ای و صعب‌العبور این محله در دستور کار قرار گرفت است.

شریفی در پایان با اعلام یک میلیارد و ششصد میلیون تومان تأمین اعتبار این طرح و تعیین پیمانکار برای آن، ابراز امیدواری کرد در ایام دهه فجر عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: در پی اقدام اداره کل راه و شهرسازی به منظور پیشبرد اهداف بازآفرینی در محله مهرآباد، همکاری شهرداری و اداره آبفا شهرستان برای تکمیل زیرساخت‌ها ضرورت و اولویت یافته و به این ترتیب فرصتی برای تکمیل زنجیره اقدامات توسط سایر دستگاه‌ها فراهم شده است که در قالب برنامه‌ای تعریف شده در دست پیگیری است.

نظر شما