شناسهٔ خبر: 4932 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن ناحیه قم:

استان قم از افزایش ظرفیت ریلی کشور بی‌بهره نیست/ تعیین محل احداث ایستگاه قطار سریع‌السیر قم

قطار پنج‌ ستاره عقاب طلایی به تهران رسید مدیرکل راه‌آهن ناحیه قم با بیان اینکه ظرفیت ریلی کشور در سال ۹۴ حدود پنج تا هفت درصد افزایش می‌یابد گفت: ایستگاه قطار استان قم هم از این افزایش ظرفیت بی‌بهره نیست.

فرشاد زادخور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ظرفیت ریلی کشور در نوروز ۹۴ بین پنج تا هفت درصد افزایش دارد که ایستگاه راه‌آهن قم هم از این افزایش بی‌بهره نیست.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فرورین ۹۴ ستاد ویژه نوروزی مرکب از تمام اعضای حوزه راه‌آهن تشکیل می‌شود ادامه داد: به تازگی تعداد قطارهای مسافری محور تهران – مشهد به دو رام افزایش یافت. درصددیم در نوروز ۹۴ تعداد قطارهای این محور را به چهار رام برسانیم که قریب دو هزار و ۲۰۰ نفر با آن‌ها انتقال خواهند یافت.

مدیرکل راه‌آهن ناحیه قم توضیح داد: از طریق ایستگاه راه‌آهن قم علاوه بر قطارهای محور قم – مشهد، قطارهای محورهای قم – تبریز، قم – تهران و پنج رام قطار رفت و پنج رام قطار برگشت در محور تهران – خرمشهر – اهواز سیر و حرکت دارند. روزانه پنج هزار نفر از طریق ۱۰ رام قطار محور تهران – قم – خرمشهر – اهواز جابه‌جا می‌شود که سهم ایستگاه راه‌آهن قم ۱۲ درصد از کل این ظرفیت است.

وی یادآور شد: پروژه‌های بهسازی و زیباسازی قم اخیرا به پایان رسیده است و در تلاشیم سکوها و دو خط مانوری این ایستگاه را تکمیل کنیم.

جانمایی اصلی احداث ایستگاه قطار سریع‌السیر قم

زادخور درباره احداث خط آهن نخستین قطار سریع‌السیر ایران گفت: دستور احداث خط آهن تهران – قم – اصفهان به طول ۴۱۰ کیلومتر برای قطاری با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت هفته گذشته توسط دکتر روحانی رئیس جمهور ایران صادر شد. این خط آهن در زمان بهره‌برداری خود هشت هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال در مصرف سوخت صرفه‌جویی به دنبال دارد. جانمایی اصلی این ایستگاه در مرکز شهر قم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) تعیین شده است. /

نظر شما