شناسهٔ خبر: 49332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه فجر انجام شد:

بهره‌برداری و آغاز به کار ۱۰ طرح عمرانی راهداری در استان همدان/ افتتاح پل عابر پیاده زاغه در محور همدان- کرمانشاه

پل مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان از بهره‌برداری و آغاز به کار ۱۰ طرح عمرانی با اعتبار حدود ۸ میلیارد ریال به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در استان خبر داد، این در حالیست که به گفته وی پل عابر پیاده زاغه در محور همدان -کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری این طرح‌ها را شامل سه طرح در همدان، یک طرح در ملایر، یک طرح در اسدآباد، سه طرح در بهار، یک طرح در فامنین و همچنین زیرگذر سرخ‌آباد بیان کرد.

وی افزود: از این طرح‌ها ۹ طرح به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی یک طرح نیز آغاز شده است.

رودباری در ادامه روکش آسفالت، شانه سازی، لکه‌گیری و پل عابر پیاده را از جمله طرح‌های افتتاح شده این اداره کل در ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت: کلنگ زنی و عملیات اجرایی زیرگذر سنگستان (بخش مرکزی محور ملایر) نیز همزمان با این دهه آغاز شد.

مدیرکل راهداری استان همدان، ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات را از جمله اهداف احداث این طرح‌ها برشمرد.

رودباری در مراسم بهره‌برداری از پل عابر پیاده زاغه با اشاره به طرح‌های قابل‌افتتاح این اداره در ایام دهه فجر اظهار کرد: بهره‌برداری و آغاز به کار ۱۰ طرح عمرانی با اعتبار حدود ۸ میلیارد ریال در این ایام در دستور کار قرار گرفته است.

وی پل عابر پیاده زاغه در محور همدان کرمانشاه را دهمین پل عابر پیاده استان عنوان کرد و گفت: احداث این پل‌ها در جهت ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات عابران با خودرو می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

رضا قیاسی، معاون استاندار همدان هم در این مراسم با تجلیل از راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان و تلاش عوامل این مجموعه در بحث راهداری زمستانی اظهار داشت: در ایامی که شاهد بارش برف در سطح استان بودیم خوشبختانه همه راه‌های استان باز و برف‌روبی شده بود که این نشان از تلاش این مجموعه است.

وی با بیان اینکه همواره راه‌های استان باز بوده و توانسته در این زمینه بدرخشد، یادآور شد: استان همدان علاوه بر راه‌های خودش توانسته در بازگشایی راه‌های استان‌های دیگر نیز کمک کند.

قیاسی ادامه داد: راهداری استان همدان با این اقدام درخشید و این موضوع از افتخارات استان همدان است.

رئیس راهداری شهرستان بهار هم به اطلاعات فنی این پروژه اشاره کرد و گفت: طول عرشه این پل ۳۶ متر و ارتفاع مفید آن تا زیر عرشه ۶ متر است که برای احداث آن مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

آقامحمدی ادامه داد: پلی مشابه همین پل نیز در تقاطع پهنه بر از توابع شهرستان بهار نیز در این ایام کلنگ زنی شد که برای این طرح نیز مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه بهره‌برداری از لکه‌گیری و روکش آسفالت محور همدان - سنندج و همدان - اسدآباد را از دیگر طرح‌های قابل‌افتتاح این اداره در ایام دهه فجر امسال برشمرد.

نظر شما