شناسهٔ خبر: 49391 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اصغری مهرآبادی خبر داد:

پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مسکن در دولت تدبیر و امید

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مسکن طی دولت یازدهم و تاکنون در کشور پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی در آئین افتتاح همزمان ۲ هزار و ۵۸۳ واحد مسکن مهر استان کرمان افزود: امسال بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی برای نوسازی خانه‌های قدیمی و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی بافت‌های فرسوده پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: طرح مسکن مهر حدود ۱۰ سال قبل در کشور آغاز شد که در ابتدا مقرر شده بود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در سطح کشور توزیع استانی داشته باشیم که در ادامه به ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری رسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اظهار کرد: ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر تا ۲۷ اسفند در ۲۶ استان کشور افتتاح می‌شود که مجموع تعداد واحد‌های بهره برداری شده به یک میلیون و ۹۲۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور می‌رسد.

وی افزود: چهار هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساختها، چهار هزار میلیارد تومان برای تکمیل خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد و ... و ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای محوطه سازی منازل مسکن مهر نیاز است.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه در سه استان زنجان، یزد و چهار محال بختیاری واحد‌های پرونده مسکن مهر بسته شده است اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی امیدواریم سال آینده جشن اختتامیه مسکن‌های مهر را در کشور برگزار کنیم.

براساس گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۵۸۳ واحد مسکن مهر با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر امروز (چهارشنبه) در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کرمان بطور همزمان به بهره برداری رسید.

نظر شما