شناسهٔ خبر: 49433 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دیدار مدیرکل بین الملل وزارت راه و شهرسازی با معاون وزیر حمل و نقل بلغارستان

جلسه مدیر کل روابط بین الملل وزارت راه و شهرسازی ایران با معاون وزیر حمل و نقل، ارتباطات فناوری اطلاعات بلغارستان درباره توسعه همکاری اقتصادی، تجاری و گردشگری و برخی مسائل دیگر گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سفارت جمهوری اسلامی در بلغارستان، «تیمور بشیر گنبدی» مدیر کل روابط بین الملل وزارت راه و شهرسازی ایران با «ولیک زانچف» معاون وزیر حمل و نقل، ارتباطات فناوری اطلاعات بلغارستان درباره توسعه همکاری اقتصادی، تجاری و گردشگری و برخی مسائل دیگر گفت وگو کرد.

این دیدار در حاشیه گفتگوی کارشناسی کمیته مشترک هماهنگی و پیگیری تفاهمات هیجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان انجام شد.

کمیته مشترک هماهنگی و پیگری تفاهمات هجدهمین اجلاس مشترک همکاری اقتصادی ایران و بلغارستان در تاریخ ۱۸ الی ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ در شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان برگزار شد. 

ریاست این کمیته را از طرف ایران تیمور بشیرگنبدی مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی و از طرف بلغارستان، خانم «نادژدا بوخووا» مدیرکل همکاری‌های بین الملل و اتحادیه اروپا در وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری‌های اطلاعاتی به عهده داشتند. 

توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی، گردشگری، ترانزیت کالا و انرژی و راهروی حمل و نقلی چندمنظوره خلیج فارس- دریای سیاه مهم‌ترین موضوع‌های این گفت گو‌ها را تشکیل می‌داد.

براساس گزارش ایرنا، با توجه به ظرفیت‌های متنوع همکاری اقتصادی و تجاری، تنظیم و ترسیم نقشه راه همکاری‌های اقتصادی با هدف ارتقا سطح روابط تجاری به یک میلیارد دلار در افق ۵ ساله، در دستور کار کمیسیون مشترک نوزدهم قرار گرفت. این کمیسیون قرار است نیمه دوم سال ۲۰۱۸ در صوفیه تشکیل جلسه دهد.

نظر شما