شناسهٔ خبر: 49452 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

ورود ۱۴ فروند هواپیمای جدید در سال ۹۷‌/ ایران تنها مسیر هوایی برای قطر/ لغو و تعلیق ۱۷ مجوز دفتر خدمات مسافرت هوایی در یک ماه گذشته

هواپیما هما دستور وزیر راه و شهرسازی برای تهیه گزارش از شرایط اضطراری فرودگاه‌ها در ۴۸ ساعت بحرانی، طبیعی بودن تعطیلی فرودگاه‌ها در برف و بوران شدید، ایران تنها مسیر هوایی برای قطر، ورود ۱۴ فروند هواپیمای جدید در سال ۹۷‌، جریمه شدن آژانس‌های هواپیمایی متخلف و گرانفروش در برف اخیر، انجام پرواز‌های فرودگاه مهرآباد در ۲۲ بهمن و بهره‌برداری از طرح توسعه کامل فرودگاه خرم‌آباد طی سال ۹۷ از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

دستور وزیر راه و شهرسازی برای تهیه گزارش از شرایط اضطراری فرودگاه‌ها در ۴۸ ساعت بحرانی

وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به معاون حمل‌ونقل وزارتخانه دستور داد تا گزارشی ریشه‌ای از وضعیت اضطراری روزهای ۷ و ۸ بهمن‌ماه جاری در قالب دو گروه کارشناسی و با همکاری کامل سازمان‌ها و شرکت‌های مورد اشاره جهت استحضار رئیس‌جمهوری، دولت، مجلس شورای اسلامی، سایر مقام‌های مسئول و همچنین آگاهی عمومی تهیه و ارائه شود.

کاهش شدید بودجه وزارت راه با وجود ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی

عباس آخوندی در فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به این نکته که مجلس اگر می‌خواهد اقدامی کند در زمان بودجه انجام دهد گفت: منابع وزارت راه و شهرسازی در حال گرایش به صفر است و در سال ۹۷ از ۸ هزار میلیارد تومان بودجه به حدود ۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافت در حالی که ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی مستقل داریم.

اعلام آمادگی آخوندی برای حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا زمانی برای حضور وی در جلسه علنی مجلس، جهت ارائه گزارشی از فرایند برنامه‌ریزی، مدیریت، سامان‌دهی و عملکرد دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در عملیات برف‌روبی و خدمات‌رسانی در فرودگاه‌ها و پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) ارائه کند.

حضور میدانی آخوندی درهنگام بارش برف اخیر قابل توجه بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور میدانی وزیر راه وشهرسازی پس از بارش‌های اخیر در محور‌های مواصلاتی تهران گفت: وزارت راه و شهرسازی با تنگنا‌های مالی شدید مواجه است که اگر دولت پیشنهادی را در حوزه راه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد قطعا با استقبال مجلس همراه خواهد بود.

تعطیلی فرودگاه‌ها در برف و بوران شدید امری طبیعی است

رسول خضری، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ درباره تعطیلی فرودگاه‌های امام خمینی و مهرآباد به طبیعی بودن عدم نشست و برخاست هواپیما در طی بارش برف و بوران تاکید کرد و گفت: در سایر کشورهای دنیا و به ویژه کشورهای پیشرفته شاهد تعطیل بودن فرودگاه‌ها و اختلال در تردد در هنگام برف و بوران هستیم و اینکه بخواهیم انتظار داشته باشیم در شرایط برف و بوران، فرودگاه‌ها به صورت عادی به کار خود مانند سایر روزها ادامه دهند توقعی به جا و بر اساس منطق نخواهد بود.

ارائه گزارش تخلف سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت به سازمان هواپیمایی

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: ایرلاین‌ها در انجام پرواز‌های خود در چند روز اخیر در شرایط جوی بارش برف کم‌کاری نکردند و علت اصلی بروز این مشکلات نبود پشتیبانی برای ایرلاین‌ها بود.

هما بدون چشم‌داشت برای خدمت‌رسانی به نظام و مردم در صحنه حاضر است

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تأکید براینکه حس مسئولیت اجتماعی در هما بسیار بالاست گفت: قطعا هما در هرکجا که لازم باشد بدون چشم‌داشتی برای خدمت‌رسانی به مردم و نظام تلاش کرده و جان‌فشانانه در صحنه حضور پیدا کرده است.

ایران تنها مسیر هوایی برای قطر است

وزیر دفاع قطر درباره واردات قطر از ایران در دوران محاصره نیز گفت: ایران تنها مسیر هوایی است که ما در اختیار داریم. آنها (عربستان، امارات و بحرین) همه مسیرهای دیگر را بسته‌اند. ایران به ما یک مسیر خط دریایی داده است بنابراین می‌توانیم مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین کنیم و برخی از آنها از آذربایجان، ترکیه یا اروپا به ما می‌رسد.

برنامه پروژه‌های آماده افتتاح شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تعداد ۵۴ پروژه در زمينه پروژه‌های عمرانی، هوانوردی و تجهیزات فرودگاهی با اعتبار بالغ بر ۶۳۷۷ ميليارد ریال توسط این شرکت در دهه فجر سال جاری به افتتاح خواهد رسید.

ورود ۱۴ فروند هواپیمای جدید در سال ۹۷‌

شرفبافی درباره جزئیات ایجاد ایران‌ایر رجینال گفت: شرکتی که ذیل هما تشکیل می‌شود به اسم ایران‌ایر رجینال، در شرف انجام است البته این «شرکت» نیست اما بخشی به عنوان ایران‌ایر رجینال تعریف و طراحی شده است و در حال حاضر هواپیماهای ATR در مدیریت آن به پرواز درمی‌آیند.

وی بیان کرد گفت:  تا پایان امسال هواپیمای جدیدی وارد ناوگان هما نخواهد شد اما در حال مذاکره هستیم تا تعداد ناوگان جدید را افزایش دهیم ولی حداقل ۱۴ فروند در سال ۹۷ وارد ناوگان ایران ایر خواهد شد.

گزارش روند اقدامات فرودگاه مهرآباد در مواجهه با بحران برف و يخبندان ۷ بهمن

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در راستای اطلاع رسانی به مردم به عنوان بخشی از حقوق شهروندی آنان و همچنین مستندسازی عملکرد فروگاهیان، اقدام به انتشار شرح نسبتا کاملی از اقدامات انجام شده در راستای مواجهه صحیح با بارش شدید برف و یخبندان در عرصه فرودگاهی از تاریخ هفتم تا دهم بهمن ماه کرد.

واكنش وزارت راه و شهرسازی به روند انتشار اخبار کذب در يك خبرگزاری

مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی طی ارسال نامه‌ای به مدیرمسئول خبرگزاری مهر درخصوص خبر منتشر شده از سوی این خبرگزاری با عنوان " علی رغم دعوت مجلس از وزیر راه؛ آخوندی در جلسه بررسی عملکرد وزارت راه در بارندگی اخیر غیبت کرد"  خبر را کذب اعلام کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

جریمه شدن آژانس‌های هواپیمایی متخلف و گرانفروش در برف اخیر

وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داد: ۲ آژانس هواپیمایی که در روزهای اخیر و بارش برف و سرما اقدام به گرانفروشی بلیت به مسافران کرده بودند، از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان جریمه شده و تذکر دریافت کردند.

این اقدام به دنبال اخبار روزهای اخیر مبنی بر افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما در مسیر پروازهای داخلی به دلیل تغییرات آب و هوایی و بارش برف توسط برخی از آژانس های هواپیمایی سطح شهر تهران انجام شد.

لغو و تعلیق ۱۷ مجوز دفتر خدمات مسافرت هوایی در یک ماه گذشته

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مجوز ۸ دفتر و تعلیق ۹ دفتر خدمات مسافرت هوایی در یک ماه گذشته خبرداد و گفت: ظرف نه ماه گذشته نیز، به ۸۹۹ مورد شكایات صورت گرفته از طریق سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی كشوری از شركت های هواپیمایی و۴۰۶ شكایت از دفاتر خدمات مسافرت هوایی رسیدگی و اقدامات لازم صورت گرفته است.

بهره‌برداری از طرح توسعه کامل فرودگاه خرم‌آباد طی سال ۹۷

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در حاشیه افتتاح فاز دوم طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد گفت: طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد به‌طور کامل طی سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

برقراری پرواز مستقیم اسلام آباد- مشهد

با برقراری پرواز مستقیم در مسیر اسلام آباد به مشهد از سوی شرکت هواپیمایی ایرانی 'آتا'، گام بلند دیگری در مسیر توسعه روابط دو کشور ایران و پاکستان به ویژه در صنعت گردشگری مذهبی برداشته می شود.

بر اساس برنامه پیش بینی شده، قرار است پرواز رفت و برگشت مشهد - اسلام آباد - مشهد از دهم فوریه - ۲۱ بهمن ماه - امسال روزهای شنبه هر هفته برقرار شود. 

پرواز‌های فرودگاه مهرآباد ۲۲ بهمن انجام می‌شود

نماینده فرودگاه مهرآباد اعلام کرد پرواز‌های این فرودگاه در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن کنسل نمی‌شود و انجام خواهد شد.

نظر شما