شناسهٔ خبر: 49491 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه‌آهن فارس خبر داد:

حذف تردد روزانه ۲۷ تریلی از جاده‌های کشور با راه‌اندازی مرکز بارانداز خودرو راه‌آهن شیراز

افتتاح مدیر کل راه‌آهن فارس از حذف تردد روزانه ۲۷ تریلی در جاده‌های کشور با راه‌اندازی مرکز بارانداز خودرو راه‌آهن شیراز خبر داد و گفت: سالانه ۶۰ هزار خودرو از طریق ریل به فارس وارد می‌شود که کاهش ۴۰ درصدی هزینه حمل را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن فارس،‌ غلامحسین ولدی، درباره مرکز بارانداز خودرو در راه آهن شیراز، گفت: این بارانداز، ظرفیت ۳ هزار خودرو را دارد و با بهره برداری از این طرح، روزانه ۲۷ تریلی از جاده‌ها حذف می‌شود و سالانه ۶۸۰ میلیون لیتر مصرف سوخت کاهش می‌یابد.

مدیر کل راه‌آهن فارس با بیان اینکه ۲۰ واگن روزانه ۳۰۰ خودرو را حمل می‌کند، اظهار کرد: سالانه ۶۰ هزار خودرو از طریق ریل به فارس وارد می‌شود که کاهش ۴۰ درصدی هزینه حمل را به همراه دارد.

این گزارش حاکیست، ساخت این بارانداز،  بمنظور بالا بردن کیفیت حمل و نقل خودروها، کاهش آلایندگی و تصادفات جاده‌ها و افزایش بهره وری از خطوط ریلی جنوب کشور انجام شده است.

با راه اندازی این مرکز، برای ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

لازم بذکر است، با فعالیت مرکز بارانداز خودرو در راه آهن شیراز، مدت زمان تحویل خودرو به مشتری از ۲۳ روز به ۳ روز کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما