شناسهٔ خبر: 49496 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفتمین روز دهه فجر؛

کلنگ احداث دو پروژه مهم سرمایه‌گذاری در بندر نوشهر به زمین زده شد

کلنگ زنی همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر، کلنگ احداث پروژه‌های خط لوله و مخازن نگهداری روغن خوراکی و کارخانه تولید خانه‌های چوبی پیش‌ساخته و فرآوری چوب در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، طی مراسمی در روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه، با حضور نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی، کلنگ احداث دو پروژه عمرانی در بندر نوشهر به زمین زده شد.

محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران در حاشیه این مراسم گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بیان کرد: قرارداد این پروژه‌ها به‌صورت BOT تنظیم شده و پس از اتمام مدت قرارداد (۱۵ سال) تأسیسات زیربنایی احداثی به مالکیت بندر درخواهد آمد.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و ایجاد ثروت و درآمد برای مردم منطقه غرب استان مازندران باشیم.

اله یار عضو هیئت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز اجرای این پروژه‌های سرمایه‌گذاری را در راستای حفاظت از محیط‌زیست، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و افزایش ایمنی جاده‌ای و رشد و توسعه همه‌جانبه بندر نوشهر برشمرد.

 احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت نیز از حمایت‌های همه‌جانبه مسئولین ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از روند توسعه بندر نوشهر قدردانی و بر ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر تأکید کرد.

وی همچنین با قدردانی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای انتخاب بندر نوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه آزادراه تهران-شمال در شرف تکمیل و راه‌اندازی است موقعیت بندر نوشهر به عنوان نزدیک‌ترین بندر به پایتخت، بیش از پیش ارتقاء خواهد یافت از این رو هر نوع سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی توجیه‌پذیر خواهد بود.

نظر شما