شناسهٔ خبر: 49573 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

آغاز ساخت ۱۶۳۲ واحد مسکونی در بندرعباس/ جزئیات ساخت مسکن برای کارمندان دولت در ۱۵۰ هکتار زمین

آغاز عملیات اجرای با حضور وزیر راه و شهرسازی، ساخت ۱۶۳۲ واحد مسکونی در ۱۵۰ هکتار زمین در شمال شهر بندرعباس برای کارمندان دولت که تاکنون زمین و واحد مسکونی دولتی دریافت نکرده اند، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان از پروژه محوطه‌سازی ۱۵۰ هکتاری بندرعباس بازدید به عمل آمد.

به گفته غلامحسن شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، قرار است در این محوطه که در شمال شهر بندرعباس قرار دارد ۱۶۳۲ واحد مسکونی در ۴ فاز ساخته شود و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. در فار نخست آن ۳۱۶ واحد مسکونی در ۲۵ هکتار، در فاز دوم ۳۴۹ واحد در ۵۰ هکتار، در فاز سوم ۷۷۷ واحد مسکونی در ۷۵ هکتار و در فاز چهارم نیز ۱۹۰ واحد مسکونی در ۳۰ هکتار ساخته خواهند شد و در فواصل زمانی مختلف مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین یادآور شد: کارمندان دولت در استان هرمزگان که تاکنون موفق به دریافت زمین و واحد مسکونی از ارگان‌های خود نشده‌اند در این طرح، واجد شرایط هستند و ثبت‌نام شده‌اند.

گفتنی است، در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان، ۱۹ پروژه بندری و دریایی افتتاح شد.

همچنین روابط عمومی اداره کل راه و شهراسزی استان هرمزگان از قول مهندس غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نوشت: پروژه ۱۵۰ هکتاری در ضلع جنوبی آزاد راه شهید رجایی واقع شده است که در اجرای آن قطعه های مسکونی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و تجاری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح گفت: به دلیل کمبود زمین در شهر بندرعباس بعضا شاهد قیمت بالایی در بندرعباس هستیم که ما تلاش کردیم با آماده سازی زمین، شرایط را برای فروش آن و ساخت و ساز فراهم کنیم.

به گفته وی، اجرای این عملیات حباب قیمت ها را می شکند و توسعه شهر به طور متوازنی شکل خواهد گرفت.

شیری ادامه داد، در اجرای این پروژه تمامی زیرساخت ها نیز در نظر گرفته شده است که در زمان تحویل این امکانات برای خریداران فراهم خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به دیگر پروژه های آماده سازی گفت: آماده سازی زمین ۳۵۰ هکتاری نیز آغاز شده که طبق برنامه ریزی قرار است در قالب زمین های ویلایی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی با اجرای این طرح ها تا سال ۱۴۲۰ مشکل مسکن در هرمزگان بویزه شهر بندرعباس مرتفع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد، در پروزه آماده سازی ۱۵۰ هکتاری ۱۶۰۰ قطعه ۳۰۰ متری در نظر گرفته شده که خانه ها تا ۴ طبقه احداث می شوند.

همچنین در اجرای طرح تمامی خدمات در نظر گرفته شده و شهر هوشمند از زمان اجرای طرح شاهد خواهیم بود.

نظر شما