شناسهٔ خبر: 49577 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ورود هواپیمای سوخو سوپر جت روسی به فرودگاه مهرآباد

هواپیمای سوخو دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از ورود یک فروند هواپیمای سوخو سو پرجت ۱۰۰ همراه با تیم مهندسی این هواپیما به فرودگاه مهرآباد برای معرفی قابلیت های آن به شرکت های هوایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «مقصود اسعدی سامانی» امروز دوشنبه در حاشیه مراسم معرفی این هواپیما در جمع خبرنگاران افزود: این هواپیما بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار قیمت دارد و اجاره یا خرید آن نیازمند مجوز اداره خزانه داری آمریکا (اوفک) نیست.

وی با بیان اینکه چند شرکت ایرانی برای استفاده از این هواپیما ابراز علاقه کرده اند، اظهار داشت: اکنون ۱۰ درصد پروازها در ۴۵ فرودگاه کشور انجام می شود و استفاده از هواپیماهای کوچک در این فرودگاه ها برای شرکت های هوایی صرفه اقتصادی دارد که در عمل می تواند این فرودگاه ها را به یکدیگر متصل کند.

سامانی خاطرنشان کرد: این هواپیما ساعت هفت صبح امروز وارد فرودگاه مهرآباد شد و قرار است ظرفیت های آن توسط شرکت روسی برای شرکت های هواپیمایی معرفی شود.

امانی ادامه داد: این هواپیما در نمایشگاه هوایی ۲۰۱۸ سنگاپور شرکت کرده بود که در مسیر خود به مسکو، امروز وارد تهران شد و بعد از ظهر امروز به روسیه پرواز می کند.

به گزارش ایرنا، آذر ماه سال گذشته «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه از برنامه کشورش برای فروش هواپیمای سوپر سوخو۱۰۰ به ایران خبر داده و گفته بود: هدف از این اقدام، افزایش همکاری های اقتصای و تجاری دوجانبه است.

سوخو سوپر جت ۱۰۰ یک هواپیمای مسافربری جت منطقه‌ای با ظرفیتی بین ۷۵ تا ۹۵ صندلی است که شرکت روسی سوخو از سال ۲۰۰۰ میلادی طرح ساخت آن را کلید زد و از سال ۲۰۰۸ میلادی وارد صنعت هوایی جهان شد.

امکان خرید هواپیماهای نو مسافربری از بندهای مهم برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه ۱+۵ بود که زمینه نوسازی ناوگان هوایی ایران را فراهم کرد.
طی ۲ سال گذشته شرکت های هواپیمایی ایران قراردادهای خرید هواپیما با شرکت های ایرباس، بوئینگ و اِی تی آر ایتالیا را به امضا رسانده اند که تعدادی از این هواپیماها به ناوگان هوایی کشور پیوسته است.

نظر شما