شناسهٔ خبر: 49619 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شنبه ۲۸ بهمن‌ماه انجام می‌گیرد:

سومين کارگاه آموزشی ASBU در سه بخش ارتباطی، ناوبری و تراژکتوری

سر در ساختمان شرکت فرودگاه‌های کشور سومین کارگاه آموزشی ASBU با بررسی ماژول FRTO از Block۰ در سه بخش ارتباطی، ناوبری و تراژکتوری تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، این كارگاه با توجه به رویكرد سازمان بین المللی هواپیمایی كشوری (ایكائو) به موضوع ASBU(ارتقای بلوكی سیستم های هوانوردی)  به عنوان یكی از راهبردهای عملیاتی و مدیریتی طرح ناوبری هوایی جهان به مدت دو روز با حضور نمایندگان كمیته CNS از ۳۳ فرودگاه كشور و اعضای كمیته های اصلی و فرعی CNS اداره كل ارتباطات و ناوبری هوایی برگزار می شود.

ASBU  چارچوبی برنامه ریزی شده برای تحقق توسعه مدیریت ترافیك هوایی(ATM)، استفاده از مزایای تجهیزات فعلی، ایجاد بسترسازی یك طرح گذر از حال فعلی به سمت آینده و فراهم كردن قابلیت همكاری جهانی است.

دراین كارگاه با عنوان پیاده سازی ماژول B۰-FRTO قرار است ماژول FRTO از Block۰ در سه بخش ارتباطی(Communication)، ناوبری(Navigation) و تراژكتوری (surveillance) بررسی شود. هدف اصلی این ماژول، استفاده بهینه از فضای پروازی كشورها از طریق برنامه ریزی فضای پروازی(Airspace Planning)، استفاده انعطاف پذیر از فضای پروازی(Flexible Use of Airspace) و روت یابی انعطاف پذیر(Flexible Routing) است و از جمله مزایای آن می توان به تعریف و استفاده مشترك از فضاها و مسیرهای خاص بین كاربران نظامی و تجاری، قابلیت به روز رسانی آنی طرح های پروازی، متغیر بودن هزینه، زمان و سایر موارد مربوط به پرواز با توجه به تغییر مسیرهای پروازی،  استفاده از اطلاعات سنسورهای مختلف نظارتی و پردازش آنها و بهبود وضعیت زیست محیطی با كاهش مصرف سوخت اشاره كرد.

این كارگاه آموزشی از ساعت ۸:۳۰ صبح روز شنبه ۲۸ بهمن در سالن همایش دانشكده هواپیمایی توسط اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی برگزار می شود و ۲۹ بهمن به كار خود پایان می دهد./

نظر شما