شناسهٔ خبر: 49632 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رییس بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی:

تاکید بر ترغیب سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دریایی/ سازمان بنادر موجب حضور حداکثرى بخش خصوصى شود

مهدی اعتصام رییس بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی گفت: سازمان بنادر باید به گونه‌اى عمل کند که نه تنها از ایجاد ضرر و زیان جلوگیری کرده بلکه موجب ترغیب سرمایه‌گذاران و حضور حداکثرى بخش خصوصی و حفظ منابع سازمان، دولت و بیت‎المال شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی اعتصام در بیست و پنجمین همایش ارگان هاى دریایى که صبح امروز در هتل ارم با حضور وزیر راه و شهرسازى، مسئولانى از وزارت جهاد کشاورزى و سازمان حفاظت محیط زیست و برخى نمایندگان مجلس شوراى اسلامى برگزار شد گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در انعقاد قراردادها ، تصویب طرح ها، تنظیم تعرفه و نرخ‌ها، باید به نحوی عمل کند که بخش خصوصی  نه تنها با ضرر و زیانی مواجه نشود بلکه برای سرمایه گذاری ترغیب شود. سازمان بنادر با توجه به پتانسیل های که دارد می تواند ،موجب حضور حداکثرى بخش خصوصى شود.

وی یادآور شد: نجات اقتصاد کشور و عبور از چالش‌ها و بحران‌های متعدد تنها با حضور واقعی و عملی مردم و بخش خصوصی در تمامی صحنه‌های اداره کشور و کاهش جدی تصدی‌گری و دیوان‌سالاری دولت و اعتماد به مردم و بخش خصوصی همراه با نظرات و اعمال قوانین و مقررات حاکمیتی امکان پذیر است.

اعتصام در ادامه با اشاره به رویکرد و نگرش وزیر راه و شهرسازی در پیشتازی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: اصل و فلسفه وجودی حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در بنادر باید بر پایه و اساس توجیه اقتصادی و تضمین بازگشت سرمایه با سوددهی مناسب و منطقی و کاهش ریسک برای سرمایه گذاری باشد.

وی  تاکید کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در طرحهای توسعهای کشور به مواردی خاص توجه دارند که باید کلیت نظام نیز به آن موارد توجه داشته باشد از جمله این موارد میتوان به توجه به ظرفیت بازار به عنوان نخستین گام برای احراز مطلوبیت سرمایه گذاری اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه در ادامه با اشاره به ضرورت محتوابخشی در این گونه همایشها و نمایشگاهها به منظور استفاده بهینه از این مراسم ها گفت: ضروری است در راستای ها وحدت رویه، یکپارچگی و تثبیت زمانی این همایش‌ها و نمایشگاهها از برگزاری همایشها و جشنوارههای متعدد و گوناگون جلوگیری کنیم. برای این کار میتوانیم بخش خصوصی و انجمنها را در قالب یک نمایشگاه و همایش و بخش دولتی و ارگانهای دریای راهم در قالب همین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی تجمیع کنیم و ساماندهی لازم را برای این کار انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بازنگری و اصلاح فرآیندهای جاری در بنادر، ایجاد بنادر هوشمند، توسعه شبکه ریلی و حمل و نقل چند وجهی، لجستیک بندری و ایجاد سخت افزارها و نرم‌افزاهای لازم آن، توجه به ترانزیت، لایروبی و پاکسازی اروند رود، توسعه حمل و نقل مسافری دریایی و ایجاد شبکه بندری و بنادر کوچک و موضوعات بسیار دیگرنیازمند برنامههای احرایی و عملیاتی با همکاری سازمان و بخش خصوصی و سرمایه گذار داخلی و خارجی است که تحقق این مهم فقط با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در در پیاده سازی اقتاصد مقاومتی، اعتماد به مردم و بخش خصوصی،  و تسهیل در حضور آنها انجام میگیرد

نظر شما