شناسهٔ خبر: 4964 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

فخاری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

وضعیت فروش بلیت‌ قطارهای نوروزی «ریل ترابر سبا» / افزایش ۵ رام قطار مسافری به ناوگان ریلی در سال ۹۴

نوروز- قطار مدیرعامل شرکت ریل ترابر سبا با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰ درصد از ظرفیت ایجادی این شرکت در نوروز ۹۴ بفروش رفته است، گفت: ناوگان این شرکت کاملا نوسازی شده و از ۲۰ اسفندماه امسال آمادگی کامل برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی را داریم.

محمدجواد فخاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در سامانه فروش بلیت، فروش ۷۰ درصد ظرفیت قطارهای نوروزی ریل ترابر سبا ثبت شده که البته تا شروع سال جدید حدود دو هفته فرصت باقی است و پیش‌بینی می‌شود بخشی از ۳۰ درصد باقی مانده این ظرفیت در این فرصت فروخته شود.

وی ادامه داد: ریل ترابر سبا چهار رام قطار هر یک با ظرفیت یکصد نفر برای محورهای تهران – مشهد و تهران – اهواز دارد که آماده ارایه خدمات نوروزی از ۲۰ اسفندماه امسال است. این شرکت کوشیده تمام کوپه‌های قطارهای خود را به مناسبت نوروزی نو و تجهیز کند.

مدیرعامل شرکت ریل ترابر سبا یادآور شد: قرار بود برای نوروز ۹۴ دو رام قطار مسافری را به شبکه ریلی کشور وارد کنیم اما به دلیل فراهم نشدن تسهیلات بانکی و عدم توافق با شرکت راه‌آهن این موضوع محقق نشد. پیش‌بینی می‌شود در سال آینده پنج رام قطار مسافری که سه رام آن تولید شرکت واگن پارس و دو رام قطار دیگر آن تولید کشور کره است را روانه خطوط ریلی ایران کنیم. این قطارها در محورهای تهران – مشهد و تهران – اهواز سیر و حرکت خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بلیت‌های نوروزی مشمول تخفیف خواهند شد؟ گفت: معمولا ایام نوروز پیک سفرها به شمار می‌آیند و مسافران نسبت به خرید بلیت قطار بر اساس برنامه اقدام می‌کنند. بنابراین جایی برای اعمال تخفیف نمی‌ماند اما ظرفیت ریلی در نوروز افزایش قیمت ندارد./ 

نظر شما