شناسهٔ خبر: 49661 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با ورود جبهه هوای سرد و بارش برف و کولاک:

آماده‌باش ۴۰۰ راهدار با همه تجهیزات در استان تهران

راهداری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از آماده‌باش کامل راهداران استان تهران با به‌کارگیری کلیه امکانات راهداری و همزمان با شروع موج جدید بارش در همه محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، مجیدرضا نصراله‌نژاد در نشست هماهنگی با فرماندهان پلیس‌راه غرب و شرق استان تهران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود جبهه هوای سرد و بارش برف و کولاک در روزهای آینده افزود: بیش از ۴۰۰ راهدار با ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در راهدارخانه‌های استان تهران مستقر شده تا در صورت نیاز جاده‌های لغزنده را نمک‌پاشی و برف‌روبی کنند.

وی همچنین با اشاره به خرید و ذخیره‌سازی حدود ۳۰ هزار تن نمک در سوله‌های راهداری و بسته‌بندی بخشی از آن در ۵۰ هزار کیسه ۱۰ کیلویی گفت: کیسه‌های نمک در طول مسیر جاده‌های برف‌گیر استان در محل‌های مشخص در دسترس رانندگان قرار گرفته تا در صورت لغزنده شدن آنی جاده‌ها در کنار ماشین‌های نمک‌پاش رانندگان بتوانند در مواقع اضطرار از آن‌ها به موقع استفاده کنند.

به گفته نصراله‌نژاد با توجه به سوابق سال‌های گذشته بیشتر ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانی در محورهای برف‌گیر هراز و فیروزکوه و بخش دیگری نیز در آزادراه تهران - قم، تهران-ساوه، محور شهریار و محورهای تهران-کرج و مابقی محورهای پرتردد در حوزه استحفاظی اداره حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران به کار گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با یادآوری تعامل و همکاری بسیار خوب پلیس‌راه با این اداره عنوان کرد: برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران زمستانی تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان تهران تلاش می‌کنند تا محورهای مواصلاتی این استان در مواقع بارش برف و لغزندگی جاده برای آمد و شد وسایط نقلیه باز بماند.

وی از رانندگان خواست هنگام بارش برف و کولاک در این ایام سال حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و پیش از حرکت نیز برای آگاهی وضعیت محورهای ارتباطی با شماره ۷۷۹۰۹۰۸۰ مدیریت راه‌های استان تهران یا سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

نظر شما