شناسهٔ خبر: 49685 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان اردبیل خبر داد:

رهاسازی بیش از ۲ هزار خودروی گرفتار شده در برف/ برف‌روبی ۳ هزار کیلومتر از ابتدای بارش اخیر

برف روبی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از اول زمستان تاکنون راهداران سخت‌کوش توانسته‌اند بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ خودروی گرفتار شده در برف را رهاسازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از عملیات برف‌روبی محور اردبیل، نیر و سه‌راهی سرعین با بیان اینکه از ابتدای بارش اخیر سه هزار کیلومتر باند برف‌روبی شده افزود: با وجود تداوم بارش برف و خیس و لغزنده بودن محورها، تمامی محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی باز است.

وی از امدادرسانی به ۱۰۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف شب گذشته خبر داد و تصریح کرد: ۱۲۰ اکیپ با ۴۲۰ نفر نیروی انسانی و ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات در جاده‌های استان مستقر هستند و با روحیه جهادی و انقلابی در سرمای سرد و سخت زمستان با افتخار به مردم شریف خدمت می‌کنند.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: در خصوص مسدود بودن راه‌های روستایی فعلاً گزارشی دریافت نشده و با این وجود نیروهای راهداری در محورهای مواصلاتی جهت برف‌روبی و بازگشایی مشغول به کار هستند و آماده خدمت‌رسانی به مردم می‌باشند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: از اول زمستان تاکنون ۹ هزار تن شن و نمک برای برف‌روبی بیش از ۸۱ هزار کیلومتر باند در استان استفاده شده است.

وی به تداوم نمک‌پاشی و برف‌روبی در محورها اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود رانندگان نیز با رعایت سرعت مطمئنه و قوانین در محورها تردد کنند و در محورهای کوهستانی نیز حتماً زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

نظر شما